8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MMO

Printserver – All in one OSX

Topcom verkoopt een draadloze printserver die eveneens ook de scanfunctie via een al dan niet draadloze verbinding kan aansturen, maar zoals zo vaak is die extra functionaliteit enkel beschikbaar onder :evil: Windows:evil: .

Op deze fora heb ik wel het ene en andere gevonden over all in one printers van Canon met netwerk interface die dit doen, maar mijn canon ( Pixma MP 780 ) heeft enkel USB.

Bestaat er een printserver die dit ook voor mac ondersteund. Draadloos hoeft zelfs niet.

Bijdrager
    computer space

Ik weet niet welk segment je zoekt, maar bij veel officelasers met scan functie werkt dit volledig over TCP/IP. Wij hebben zo’n ding dat scans gewoon als e-mail naar je computer stuurt (TIF of multipage PDF met de docfeeder). Dat werkt ook voor macs.

Bijdrager
    fozzy

hier ook, via ip adres loggen we in in de Scanbox en krijgen dan gewoon de scanner als externe schijf in beeld waar we de scans afhalen.

De Webspooler (naam zegt het al) werkt via het IP adres en browser…bijv: 192.168.11.200 oid
    IP adres waarmee het app in het systeem hangt.

Bijdrager
    basiel

brother heeft in inktprinter segment ook goedkope (betaalbare) printers die scannen en printen via netwerk interface.

Bijdrager
    MMO

Klinkt allemaal wel mooi, maar ik wil dus géén nieuwe printer, WEL een externe printserver die ik via USB aan mijn bestaande printer hang en via ethernet aan mijn thuis-netwerkje van 6 mac’s.

Om de printer te delen zijn er oplossingen genoeg, oa. de airport express helpt hier, maar om vanop verscheidene plaatsen ook de scanner te kunnen gebruiken niet.

Dit dingetje van topcom belooft dit wel te doen, maar deze extra functionaliteit wordt enkel onder XP en waarschijnljik Vista ondersteund, en dat zijn nu net twee dingen die ik absoluut niet in huis wil.

Mijn vraag is dus, weet er iemand of er iets gelijkaardig bestaat dat het ook op mac doet ??

Bijdrager
    sypie

Heb je een link naar die topcom?

Bijdrager
    MMO

http://www.topcom.be en dan zoeken bij netwerk producten.

Bijdrager
    sypie

Volgens de topcom specificaties kan ik mijn printer niet gebruiken met hun draadloze systeem. Beetje vreemd is dat, ze ondersteunen maar een beperkt aantal usb printers.

Voor het scannen via netwerk/wifi zal wel heel specifieke apparatuur te krijgen zijn, maar het lijkt er op dat deze topcom zo goed als windows only is.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.