17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    iStevie

Printscreen in OSX?

hallo
    In windows kan ik ALT+PRINTSCREEN doen en dan kan ik dat beeld ergens plakken..
    Hoe doe ik dat op een MAC?
    Dank U
    ipodd

Bijdrager
    Zweefvliegerke

wat een wazige topictitel…

snap ook niet echt wat je bedoelt, misschien shift-appeltje-3?

Bijdrager
    Hobbes

Of :apple: schift 4 voor een selectie te maken
    of :apple: schift 4 en dan spatie voor 1 venster

Bijdrager
    MacBeer

Nadat je die hiervoor geposte codes hebt ingetoetst zul je op je bureaublad een PDF-bestand vinden. Dit is dan je screendump.

Bijdrager
    MacAttack

Even de titel aangepast. Is een beetje duidelijker zo dan enkel “?”

Bijdrager
    magic-with-mac

shift :apple: 3 voor het hele scherm

shift :apple: 4 en dan zelf een gebied selecteren

shift :apple: 4 spatie screenshot van één venster

Bijdrager
    michelvdb

Behalve de al vermelde sneltoetsen gebruik je

Control+Command+Shift+3
      Control+Command+Shift+4
      Control+Command+Shift+4 en nadien spatie[/list:u:71d6921268]om de schermafdruk meteen op je klembord te zetten.
      Dat gaat ietsje sneller.

Bijdrager
      Dick de Roos

mmmm…..
      ook wel handig: het progje Schermafbeelding. (Te vinden onder :Programma’s >>hulpprogramma’s>> schermafbeelding).
      Naast de gebruikelijke venster/scherm en andere afbeeldingen, kan je ook een willekeurige selectie uitknippen. (met een timer).

Dat vind ik een handige optie. :finderoud:

Bijdrager
      Freeee

Kan je ook een deel selecteren (appeltje shift 4) en vervolgens deze grote van de selectie aanhouden, zodat je afbeeldingen krijgt met dezelfde afmeting?

Bijdrager
      Piglet
      ”Dick

mmmm…..
      ook wel handig: het progje Schermafbeelding. (Te vinden onder :Programma’s >>hulpprogramma’s>> schermafbeelding).
      Naast de gebruikelijke venster/scherm en andere afbeeldingen, kan je ook een willekeurige selectie uitknippen. (met een timer).

Dat vind ik een handige optie. :finderoud:

inderdaad een heel handige optie. ik zat al een tijdje te zoeken naar en mac versie van ALT+PRINTSCREEN… alleen ik krijg met dat programma wel een .tiff afbeelding. kan ik daar ook ergens een .jpg of .gif van maken? ik weet dat veel van die picture host pagina’s alleen .jpg of .gif aankunnen…

Bijdrager
      vogel

Exporteren in voorvertoning (Preview). Daarin zitten een aantal formats.

Bijdrager
      Piglet
      ”michelvdb”

Behalve de al vermelde sneltoetsen gebruik je

Control+Command+Shift+3
        Control+Command+Shift+4
        Control+Command+Shift+4 en nadien spatie[/list:u:9745caaf82]om de schermafdruk meteen op je klembord te zetten.
        Dat gaat ietsje sneller.

oh, nog een vraag, waar vind ik dat klembord…?

ehem

Bijdrager
        Piglet
        ”vogel”

Exporteren in voorvertoning (Preview). Daarin zitten een aantal formats.

Thankz, ik heb het zowaar gevonden… :wink: Ik ga nog handig worden in de Mac-verkenner :lol: :bigsmile:
        Ik zoek verder naar dat klembord…

Bijdrager
        vogel

Je hoeft het klembord niet te zoeken. Gewoon appeltje-v waar je het stuk tekst van je klembord neer wil pleuren. eigenlijk gewoon een soort copy-paste.

Bijdrager
        Piglet
        ”vogel”

Je hoeft het klembord niet te zoeken. Gewoon appeltje-v waar je het stuk tekst van je klembord neer wil pleuren. eigenlijk gewoon een soort copy-paste.

het betere gooi en smijt werk dus… hmm, ik dacht dat het klembord iets was wat je ook kan bekijken, wat er zoal opstaat dan. ehem, dat kan geloof ik in windhoos wel :o :? niet dat ik het daarin wel gebruik, maar ik las iets in mijn 1000 tips en trucs boek voor de mac dat je het klembord ook in de dock kan zetten. dat gaat me geloof ik nog een paar stappen te snel, ik had bedacht dat ik dan eerst dat klembord maar eens moest vinden. :roll:

Bijdrager
        Oppie

Finder>Wijzig>Toon klembord (is nie moeilijk, hè..?!)

Bijdrager
        michelvdb
        ”Piglet”

… alleen ik krijg met dat programma wel een .tiff afbeelding. kan ik daar ook ergens een .jpg of .gif van maken? ik weet dat veel van die picture host pagina’s alleen .jpg of .gif aankunnen…

Gebruik Mapacties om TIFF, PNG, PDF, … naar JPG te converteren.
        http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39677&postdays=0&postorder=asc&start=15

Je kunt die PDF of andere bestandsvorm ook met Voorvertoning converteren.
        http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39677&postdays=0&postorder=asc&start=15

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.