6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jurgen

Printproblemen airport express & HP

Zonder aanwijsbare reden kan ik niet langer meer printen via airport express en mijn HP deskjet 940C printer. Heeft het maanden zonder problemen gedaan, maar nu dus niet meer.

Opnieuw installeren van de printer gaat probleemloos (wordt door bonjour herkend), maar als je wat print verandert de status na een aantal seconden in ‘ gestopt’. Met een draadje doet de printer het verder prima. Enig idee wat deze problemen zou kunnen veroorzaken? Zijn er meer mensen met dit probleem?

In diagnostische netwerkinfo vind ik: “Verbinding met de server mislukt. Diagnostische netwerkinfo kan verbinding maken met internet, maar niet met de server ‘ HP DJ 940C._riousbprint._tcp.local.’ . Dit wordt mogelijk veroorzaakt door problemen met de server of door een internetprobleem tussen deze computer en de server.”

Ik werk onder Tiger 10.4.7.

Bijdrager
    hansenonline

heb je de airport al gereset of onlangs een airport update gehad?

Bijdrager
    Jurgen

De laatste update was een security update van 2 augustus. Maar vorig weekend werkte alles nog perfect…

Airport is al een keer opnieuw opgestart, net als printer en powerbook.

Bijdrager
    rembrand

Hallo J├╝rgen,
    Ik werk ook met een HP printer en ben daar errug blij mee.
    Als ik met een draadje print, moet ik een andere printer selecteren dan zonder draadje.
    Bij mij is HP psc 2400 series de printer die ik moet kiezen als ik zonder draadje print,
    en psc 2400 series de printer die ik met draadje nodig heb.
    Soms vergeet ik hem wel eens terug te zetten en dan gaat het fout, want dan kan’ie
    hem niet vinden.

Bijdrager
    Jurgen

Bedankt voor jullie snelle reacties. Hij doet het weer!

Geen idee wat uiteindelijk het probleem is geweest, maar ik heb de printer nogmaals in de USB poort gestoken, printje gemaakt en vervolgens opnieuw geprint over het draadloze netwerk: geen problemen meer.

Bijdrager
    Wondermac

Heb hetzelfde probleem met mijn HP 4200 series printer. Inclusief dezelfde diagnostische info … Lukt mij alleen niet om e.e.a. met eerder genoemde suggesties werkende te krijgen …

Alternatieve ideeen ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.