4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Fuji

printprobleem in VPC

Ik krijg mijn laserjet 1200 in VPC 6 dus niet meer aan de praat.
    Enkele weken geleden deed ie het dus nog voortreffelijk.

Als ik wil afprinten krijg ik de melding “Er is een fout gevonden tijdens het afdrukken naar DOT4_001.
    Wilt u taak opnieuw uitvoeren of afsluiten?”

Ik heb de printerdrivers geinstalleerd volgens de windowsgewoonte.Met het cdtje dus.
    Pittig detail, hij drukt wel es een pagina af, maar dan krijg ik in mijn linkerbovenhoek 2 kleine smileys???!!!!!

(ik open in mn windows dus gn mail,zééér sporadisch mssh es een webpagina, dus virus zou bijna onwaarschijnlijk zijn.)

Bijdrager
    y-it

Is het een 1200 printer met USB of print je via het netwerk ?

Als het USB is, dan zou ik even bij de voorkeuren van VPC kijken (dus ff VPC afsluiten, maar niet helemaal verlaten). Daar staat een onderdeel dat met USB te maken heeft. Laatst lukte het me ook niet om te printen, totdat ik daar een vinkje zette.

Als het een netwerkprinter is, dan is het wel belangrijk dat je netwerk-instellingen in Windhoos enigszins overeen komen met de netwerkinstelling van je printer (bijv. TCP/IP van VPC staat op 192.168.30.1 en printer is bijv. 192.168.30.3).

Bijdrager
    Fuji

die usb staat aangevinkt… maar vooral die smileys verontrusten me.
    drivers brengen ook gn soelaas.
    Dat wordt dan een format zeker van win2k?

off topic

net nu alles vlot werkt van programmas.

Bijdrager
    y-it

Wellicht heb je nog wat aan het downloaden van de allerlaatste drivers voor je HP1200. Printer verwijderen in VPC en vervolgens opnieuw installeren met gedownloade printerdrivers. Anders: inderdaad VPC verwijderen (althans de image of in z’n geheel (met Finder zoeken naar alle VPC-verwijzingen en die verwijderen. Daarna opnieuw installeren.

VPC blijft behelpen. Soms kan het helaas niet anders (bijv. belastingaangifte e.d.).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.