2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    kx22

Printerserver, alleen Mac kan niet printen.

Goedendag,
    Ik heb sinds vorig jaar een wifi-printerserver met de printer: Brothers HL-5250DN.
    Sinds installatie heb ik nooit problemen gehad met mijn printer, met mijn Mac niet en ook met Windows niet.
    Het probleem begon ongeveer 2 maanden geleden. Ik moest voor school iets printen, maar het lukte met geen mogelijkheid via Wifi.
    Ik kan niet bedenken wat ik extra heb geïnstalleerd, waardoor dit probleem voorkomt.
    Met alle Windows pc’s kan ik wel gewoon printen. Thuis ben ik de enige Mac-gebruiker dus heb ik nog niet met een andere mac kunnen testen.

Ik heb op het internet gelezen dat er wel enig problemen waren onder Snow Leopard. Maar ik weet zeker dat ik onder SL ook draadloos heb geprint. Toch heb ik een printerpackage via de Apple Support gedownload en geinstalleerd. Geen succes.

Dit zie ik staan:

Bij locatie heb ik de CORRECTE ip-adres ingevuld.
    Nou weet ik niet zeker of hier een IP-adres hoort.
    Voor de rest kon ik niets of weinig invullen.

Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    webracer

Post eens een printscreen van je Printersettings. Je moet inderdaad afdrukken naar een IP adres. Het is misschien ook geen slecht idee om Bonjour op je MAC te installeren. Vervolgens dan de printer met Bonjour te installeren. Heeft bij mij ook al printproblemen opgelost.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.