15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Cloudsurfer

Printers en Intel Macs

Het is duidelijk: mijn Dell-printer gaat never nooit werken met OS X. Geen probleem echter; nieuwe kleuren en zwart-wit inkt cartriges voor deze printer (die je alleen vanaf Dell’s website kan kopen) zijn bij elkaar 70 euro, terwijl ik een nieuwe (OS X-compatible) printer kan kopen voor 60 euro, inclusief kleuren en zwart-wit cartridges.

Nu lees ik her en der bij het opzoeken van informatie over de MacBook (als ik een nieuw speeltje op het oog heb, speur ik het liefst heel het web af om er zoveel mogelijk over te weten te komen. Raar? Tja..) dat mensen hun printer niet hierop hebben aangesloten omdat er nog geen universele drivers beschikbaar zijn. En inderdaad, op de dozen van menig printer staat bij minimumvereisten een G3, G4 of G5-processor.

Maar OS X heeft toch een Gx-emulator (Rosetta)? Of werken drivers niet met Rosetta? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Intel Maccers het zonder printer moeten doen.

Bijdrager
    ragoooon

Mijn pixma printer werkt perfect op mijn intel iMac, en staat ook nergens bij dat het universal is, dus werkt perfect onder rosetta.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Het enige voorbeeld wat ik zo gauw kon vinden was deze pagina (een beetje halverwege, Nikita’s post). Ik was zoiets al een paar keer eerder op het net tegengekomen, maar die sites weet ik niet uit het hoofd.

Bijdrager
    G-Force

Mijn Canon Pixma iP1500 heb ik laatst bij een kennis geprobeerd, die werkte zonder ook maar drivers te installeren.

Bijdrager
    empoor

Hangt sterk af per printermerk denk ik :?

Bijdrager
    fistkikker

Ik heb begrepen dat een apple printerdriver geen binary is maar een databestandje, dat beschrijft hoe de printer aangestuurd moet worden. En databestandjes zijn platformonafhankelijk.

Bijdrager
    Nikita
    ”Cloudsurfer”

Het enige voorbeeld wat ik zo gauw kon vinden was deze pagina (een beetje halverwege, Nikita’s post). Ik was zoiets al een paar keer eerder op het net tegengekomen, maar die sites weet ik niet uit het hoofd.

Ik heb ‘m inmiddels aangesloten en de drivers werken dus wel onder Rosetta. Printen gaat prima. Alleen scannen schijnt ‘ie niet te willen. Ik krijg telkens zo ongeveer de helft van de pagina te zien en met geen mogelijkheid krijg ik het apparaat aan z’n verstand gepeuterd dat ‘ie pas halverwege is…

Dus: welk printer/scannermerk is zo toegewijd aan de Mac dat ze al drivers leveren voor de Intel Mac’s? M’n inktpatronen zijn toch bijna leeg, en een nieuwe kopen is dan goedkoper dan de inktpatronen alleen…
    Ik heb nu dus een HP printer / scanner en HP levert nauwelijks support, en de support die d’r is, is alleen voor de PPC Mac’s.

Bijdrager
    J.C.

Volgens mij heeft Lexmark wel redelijk support voor mac… op hun website staat alleen niet een speciaale driver voor Intel Mac’s, in iedergeval staan er heel wat soizo op je Mac (volledige installatie)

Bijdrager
    Neproadie

Ik kan later vandaag even voor je kijken hoe het met mijn canon mp500 zit.
    Er zat namelijk in de doos een briefje bij met een url speciaal voor mac met intel processor.
    Ik heb hem alleen nog niet op m’n macbook staan, alleen op m’n iMac G5.

Bijdrager
    Nikita

Oh graag:)
    Ik zie op de site van Canon wel deze tabel:

Maar het installatieprogramma voor de MP110 is uit 2005, en kan dus alleen maar voor de PPC zijn…

Bijdrager
    Canaria

HP heeft voor de all-in-one PSC-serie (printer, scanner, copier) Intel drivers beschikbaar. Mijn PSC 2355 werkt in ieder geval uitstekend.

Bijdrager
    Nikita

Hey verrek! Bedankt! Ik had laatst gekeken maar toen stond er niks op.

Bijdrager
    Tjeerd

Mijn HP Photosmart C3180 werkt super op m’n MacBook

Bijdrager
    Nikita

Nou, ik heb de software geïnstalleerd en alles lijkt te werken zoals het hoort. Ook het scannen :)

Bijdrager
    GetaMac

Mijn vrij oude printer HP Photosmart P1100 werkt ook prima op mijn Intel mac.
    Ik heb nog nooit drivers hoeven te installeren, alleen inpluggen en printen maar!
    Ook kan ik via het netwerk printen van mijn windows bak naar m’n Imac.
    Reuze handig van Apple, dat Bonjour! 8)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.