9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Printernamen verwijderen in "Printers en scanners"

-Ik had een kapotte printer de Canon Pixma IP7250. Weggedaan.
    -Zojuist heb ik een nieuwe printer de Canon Pixma IP7250 geïnstalleerd. Heette/heet op de computer Canon Pixma IP7200
    -Ik meen dat de oude via Blootooth draadloos printte. Die mogelijkheid kan ik niet meer ontdekken in Blootooth.
    -Heb nu draadloos verbinding met de router, en die werkt

-Bij de oude printer schoot deze meteen aan bij een printopdracht
    -Nu moet ik hem eerst aanzetten vóór de printopdracht
    -Dat is op zichzelf niet zo’n ramp.

Vraag
    -kan het zijn dat een recentere printer, weliswaar hetzelfde type (van 3 jaar geleden), de draadloze verbindingsmogelijkheid-mogelijkheid via Blootooth heeft verwijderd, en alleen voortaan via de router mogelijk is? Kan het liggen aan de update van de driver?

-In onderstaand screenshot van Systeemvoorkeuren/Printers en scanners staat deze printer Canon Pixma IP7200 3 maal vermeld.
    (de IP4300 is mijn tweede printer, fantastisch)
    -de eerste Canon IP7200 series reageert niet (meer)
    -De twee anderen, de IP7200 series 2, en de IP7200 series 3 werken beiden wèl

Vraag:
    -Kan ik de niet werkende “IP7200 series” (dus zonder toegevoegd nummer) straffeloos verwijderen?
    -Kan ik één van de twee andere IP7200 verwijderen. dus òf de IP7200 series 2, òf de IP7200 series 3

Alvast mijn grote dank voor de eventuele oplossing!

Bijdrager
    GoeieDag

Als je niet meer precies weet wat welke is, kun je evengoed alle printers verwijderen, en dan de betreffende printer(s) opnieuw toevoegen. Kleine moeite, groot gemak.
    In ieder geval kun je alles wat je wilt, ‘straffeloos’ verwijderen.

Bijdrager
    sedikit

Dank GoeieDag! Ik heb de eerste IP7200 series, en de IP7200 series 2 eraf gegooid, en de seies 3 laten staan. En die werkt.
    Blijft de vraag, of het nog mogelijk is om Bluetooth in te schakelen i.p.v. de router. Misschien weet Canon dat. Maandag eventueel even bellen.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je ook die ‘series 3’ eraf gooit, en ‘m dan opnieuw toevoegt, ben je ook van dat nietszeggende nummer af.

Bijdrager
    sedikit

Dank! Ga je advies opvolgen. Heb inmiddels een mail naar de helpdesk van Canon gestuurd over draadloos-mogelijkheid via Bluetooth ja of nee. Krijg binnen 2 werkdagen antwoord.

Sleutelbeheerder
    Night

Hoe bedoel je dat, verbinden via bluetooth? Vanaf een iDevice of vanaf je Mac?

Bijdrager
    sedikit

Op de nu kapotte printer kon ik van de iMac draadloos printen, en ook vanaf de iPad. Die verbinding werd gemaakt via Bluetooth. De printer stond dan ook in het rijtje Menubalk/Bluetooth. Maar de nieuwe printer, zelfde type, staat nu niet in het Bluetooth rijtje. Ik moest de draadloze verbinding nu met de installatie cd uitvoeren. Die cd is nieuw voor mij: andere inhoud dan de oude. Via een tamelijk lange installatie-wizard kon de draadloze verbinding nu alleen maar geconfigureerd worden via de router(modem) waarvan ik dan ook het wachtwoord moest invullen. Maar het is niet zo’n groot probleem. Ik vraag me alleen af, of deze verandering erbij hoort, of dat ik iets over het hoofd heb gezien. Wellicht geeft Canon volgende week uitsluitsel.

Sleutelbeheerder
    Night

Kan het niet zo zijn, dat de nieuwe printer (en driversoftware) alleen nog maar Airprint ondersteunen?

Bijdrager
    sedikit

Dat vermoed ik nou ook! Vandaar mijn verhaal hierboven :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.