4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tweety

Printerkop blijft verstopt

Mijn Epson Stylus Photo R300 heeft 2 verstopte printer koppen (van de 6), de kleur Zwart en Cyan geven bij de controle print diverse lege streepjes en het print resultaat is dan ook niet fijn.
    Na vele keren de utility gebruiken om de koppen ten reinigen, schijnt het niets te helpen.

Moet ik nu continu door proberen met de utility om de koppen te reinigen? Of is er ook een andere manier om die 2 printer koppen te reinigen…

Moderator
    unSOUND

Ikzelf heb het ook een keer of 2 gehad. Ikzelf heb het toen opgelost door een dik vel papier te nemen ( 160 grams of dikker ), en daar een dubbel vel keukenrol aan vast te plakken. Het keukenrol spuit je vervolgens nat met heet water. Daarna laat je de printers iets printen, gewoon een enkele punt midden op de eerste regel, als de printkop maar over het keukenrol gaat. Als het goed is scheert de printkop dan over het natte keukenrol, en worden eventuele propjes opgelost en afgeveegd.

Bijdrager
    sypie

Wat in het verleden ook veel aangeraden werd: een schoteltje met een bodempje heet water er in en dan de inktpatroon er met de printkop in zetten. Even laten weken en daarna schoonwrijven op een doekje wat z’n vezels niet kwijt raakt, zodat de printkop weer smerig is.

Bijdrager
    Rail

Alleen heeft hij een Epson en volgens mij maken de printkoppen deel uit van de machine en niet van de inktpatronen. Tenzij je de hele printer uit elkaar wil halen lijkt de oplossing van unSOUND het meest zinvolle.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.