7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Nathalieee

Printerinstellingen Help!

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar wanneer ik een pagina wil printen van Safari en ik stel hem in op staand, wordt er met de afmetingen van liggend geprint. Dus halverwege het A4 begint pagina 2… Het zal waarschijnlijk iets heel makkelijks zijn maar ik zit me blind te staren en heb weinig tijd meer!

Bijdrager
    tarun

Probeer eens om een PDF te maken van die pagina en die af te drukken.

Vraagje: krijg je het afdrukvoorbeeld te zien links in het afdrukvenster?

Tweede vraag: welke printer heb je?

Bijdrager
    Nathalieee

Ik heb een photosmart C7200, maar hij heeft het altijd gedaan tot ik afgelopen weekend m’n powerpoint dia’s af heb gedrukt en heb toen de instellingen veranderd…
    Ik krijg dus inderdaad zo het scherm…
    Als ik een PDF op sla dan begint nog steeds pagina 2 op het eerste A4.

Bijdrager
    jopie213

Klik waar in de screenshot van Tarun ‘safari’ staat, dan lay-out kiezen en pagina’s per vel op 1 zetten. Dat lijkt me de oplossing!

Bijdrager
    Nathalieee

Staat al op 1 pagina per vel!

Bijdrager
    Nathalieee

Ik denk dat het aan de site ligt waar ik van wil printen, want een pagina als google gaat wel goed..

Bijdrager
    tarun

Bij PowerPoint heb je niet alleen de paginainstelling van je printer, maar ook de stand van je dia’s die meespelen. Dat laatste is waarschijnlijk jouw probleem. Als dia’s liggend zijn dan kan je dat beter niet veranderen zonder dat je heel goed weet wat je doet. Dus kijk naar menu Bestand > Paginainstelling niet alleen naar de “richting” van de dia’s, maar ook naar de breedte/hoogte:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.