7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr. Jones

Printericoon vervormd

Goedemorgen,

Ik heb gister een nieuwe printer gekocht en geïnstalleerd. Alles werkt prima, maar het printericoon is vervormd. Dit is o.a. zichtbaar in de systeemvoorkeuren en wanneer ik iets afdruk.

Als ik in bibliotheek/printers kijk, dan staat daar wel een goed icoon in de map HP.

Iemand een idee hoe ik dit goed krijg?

Bijdrager
    A.M.Dekker

De printer verwijderen en daarna weer installeren?

Bijdrager
    Multimediaknaller

Jij hebt meerdere printers geïnstalleerd, is het niet gewoon een conflict? En zet de HP eens in standaard printer.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een printerconflict lijkt me een hele gekke reden voor het niet juist tonen van een icoon … Ik vraag me af of het bestand met het icoon niet gewoon beschadigd is.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik vind ‘m wel cool:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Beter kijkend naar de afbeelding is duidelijk wat er aan de hand is: de afbeelding is „gesplitst” in kolommen van 12 pixels breed, en elke kolom is dan twee keer naast elkaar te zien, waarbij het deel van het plaatje dat eigenlijk op de plaats van de rechter van die twee te zien zou moeten zijn, wegvalt. Hoe dat komt weet ik niet, maar het versterkt wel m’n idee dat het bestand met het icoontje beschadigd is.

Bijdrager
    Mr. Jones

Bedankt voor de reacties. Door de afgelopen (feest)dagen heb ik niet eerder kunnen reageren.

Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat de fout zat in het icoon wat in de map gebruikers/bibliotheek stond niet correct was. Ik had gekeken in de map Macintosh HD/Bibliotheek. Toen ik hier eenmaal achter was, heb ik het icoon uit deze map gekopieerd en geplakt in de ‘gebruikers Bibliotheek map’.

Hierna opnieuw opgestart en daarna was het icoon goed. Het probleem is opgelost, maar wat het veroorzaakt heeft heb ik nog steeds geen idee van.

Toch bedankt allemaal!:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.