7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Michael de Ruiter

Printerfuncties (o.a. dubbelzijdig printen) werken niet op mijn Mac!

Hallo,

Ik heb een vraag.
    Ik heb vorig jaar een Samsung CLX-3185 Color-laserprinter gekocht, Mac-compatible.
    Juist met de gedachte dat ik deze op mijn pas aangeschafte MacBook Pro goed kan laten aansluiten.

Maar nu komt het….
    Onder Windows kon ik vele printerinstellingen wijzigen, o.a. tonerspaarstand (waardoor mijn toners veel langer meegaan i.v.m. met zuinigheid)
    Maar nu het belangrijkste: ik kon met de printer (al dan wel met handmatige invoer) dubbelzijdig laten printen.

Ik heb alle nieuwe drivers voor deze printer via Samsung zelf maar ook via Apple geïnstalleerd!
    Maar als ik nu wil printen blijft de optie dubbelzijdig op uitgeschakeld staan (hij blijft op grijs staan en wijzigen is niet mogelijk)
    Hij geeft zelfs nergens de optie tonerspaarstand aan, waardoor dit dus blijkbaar ook niet wordt ondersteunt!

Leuk zo’n Mac-compatible printer. Dus niet!
    #Zwaar geïrriteerd!

Weet iemand een oplossing?
    Alvast bedankt,
    Met vriendelijke groet Michael

Bijdrager
    Hansi2124

In een van de reviews is het volgende te lezen:

(ik heb de printer zelf niet…)

Bijdrager
    Michael de Ruiter
    Bijdrager
    Hansi2124

Heb je misschien Lion als OS? Ik zie dat het niet verder ondersteund wordt dan 10.6
    Maar misschien heb je wel een nieuwere driver al geïnstalleerd?

Bijdrager
    Michael de Ruiter

Inderdaad ik heb Lion als OS! (Ik ben pas bekend met Apple en wist niet eens dat ik 10.7 draai)
    Ik heb tot nu toe alle mogelijke drivers geïnstalleerd!

Ik begrijp dat de ondersteuning tot aan 10.6 is; misschien betekent het dan dat er binnenkort een driver uit zal komen voor Lion?
    Laat ik het hopen want anders vind ik het erg zonde van m’n printer-aankoop!
    In ieder geval hartstikke bedankt voor uw snelle reactie!

Bijdrager
    Hansi2124

Geen dank. Daarvoor zijn we hier op dit forum.:wink:
    Stuur anders een mailtje naar de Supportafdeling en vraag of en wanneer er een driver voor Mac OS X Lion uitkomt voor je printer.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een kleine troost: Samsung is niet de enige die achter ligt met updates voor Lion. Ook bij b.v. EPSON zijn er problemen. Het is een beeld dat zich elke keer na een grote OS upgrade herhaalt…:sad:

Epson Perfection scanner heeft problemen met Lion

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.