12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iMarkb

Printerdeling in thuisnetwerk met Windows en Mac computers

Hallo,

Ik heb sinds dinsdag een iMac en dat is mijn eerst Mac, dus ik moet nog even wennen aan het systeem, maar het werkt perfect hoor! Alleen ik heb dus af en toe wat vragen, waarvan ik de antwoorden niet op internet kan vinden, zoals deze. Ik wil kunnen printen met een gedeelde HP printer die is aangesloten op een Windows 7 computer. Met de andere Windows computers in huis kan je wel gewoon met die gedeelde printer printen, maar met mijn Mac is het nog niet gelukt. Ik vraag me ten eerste al af of ik wel in het thuisnetwerk zit.. Zouden jullie mij kunnen uitleggen hoe ik dat kan controleren/instellen? Alvast bedankt!

Mark

Bijdrager
    iMarkb

O ja, en ik krijg dit te zien.

Bijdrager
    Goodheart

Zo te zien staat de printer te wachten op identiteitscontrole. Je moet je waarschijnlijk aanmelden met de gebruiker en wachtwoord van het W7 systeem. Heb je de printer toegevoegd als Windows printer, of via Bonjour?

Bijdrager
    iMarkb

Ik kon kiezen uit ‘gastgebruiker’ of met mijn Apple-ID als ik wilde printen, beide gaven hetzelfde resultaat, alleen die gast had wel een gebruikersnaam en wachtwoord nodig en dat waren niet die van mijn Mac, dus misschien werkt het dan toch wel op de manier die jij voorstelde. Ik heb hem gewoon ingesteld via Systeemvoorkeuren en dan afdrukken en scannen.

Bijdrager
    iep

Gebruik de gebruikersnaam/wachtwoord combinatie van 1 van de gebruikers op die Windows 7 computer. Zo uit het hoofd mag het wachtwoord niet leeg zijn (in Windows).

Bijdrager
    iMarkb

Ik bedenk alleen net dat dat helemaal geen verschillende accounts op zitten. Hij start dus gewoon op zonder beveiliging..

Bijdrager
    iMarkb

Ik heb het geprobeerd met jullie oplossing, maar helaas is het niet gelukt. Zonder wachtwoord gebeurt er precies hetzelfde als hierboven beschreven. Dus daarom had ik even een wachtwoord ingesteld en dan zegt hij de eerste keer precies hetzelfde als de printscreen hierboven, maar druk ik dan op ‘hervat’ dan zegt hij ‘11% afgedrukt’ en daarna ‘afdrukken voltooid’ terwijl er niks is gebeurd. Hebben jullie nog enig idee wat er nu fout kan zijn?

Bijdrager
    iep

Doet hij dit ook bij een 2e keer? Kan zijn dat ie wat moeite had met de eerste keer authentificeren. Anders kun je het beste even in de logboeken van zowel Windows (Event viewer/Logboeken, te vinden het configuratiescherm onder systeembeer/administrative tools) en OS X (het programma Console) rondsnuffelen. Daar kun je de foutmeldingen mbt het printen e.d. nog wel eens terugvinden.

Bijdrager
    iMarkb

Sorry voor de late reactie, maar ik heb op dit moment toetsweek, dus ik ben druk, druk, druk. Na vrijdag zal ik er nog eens gaan kijken en proberen de foutmelding op te sporen!

Bijdrager
    vooblez

Hallo iedereen, ik heb hetzelfde geval hier bij mij…

Ik kan inloggen op de W7 pc via de mac, en ik kan ook de printer vinden en selecteren, maar dan vraagt hij me “druk af via:” waar ik kan kiezen tussen postscript printen en nog een andere mogelijkheid. Maar wat moet ik hier dan precies gaan aanduiden? Als ik postscript aanduid, dan krijg ik de melding dat “mogelijk niet alle functies voor de printer beschikbaar zullen zijn”, opzicht geen probleem, maar kan iemand me aub vertellen wat ik het best aanduid? Ik moet gewoon bestanden vanaf m’n mbp kunnen afdrukken, zonder veel bijkomende dingen, dus gewoon het standaard printwerk.

Bijdrager
    iMarkb

@vooblez Ik kan ook kiezen uit twee dingen en bij een van de twee zegt ‘ie bij mij ook dat dan niet alle opties beschikbaar zijn.. Eigenlijk werkt gewoon alles, behalve het printen zelf.. Heel raar hoor. Maar ik doe het nu maar gewoon even via de mail. Even doormailen en dan afdrukken via de W7 PC.

Bijdrager
    iep

@vooblez: postscript will do maar als je de optie hebt voor pcl zou ik dat nemen omdat het gangbaarder is en je daardoor eerder kans hebt dat dingen echt foutloos werken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.