9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Printer zoek!!

Af en toe voel ik me toch een beetje dom. Ik ben nou eenmaal helemaal niet technisch. Em hoewel ik me daar – samen met m’n Macs meestal toch goed doorheen sla, weet ik soms even helemaal geen oplossing voor misschien maar een klein probleem. Zoals dit: ik heb NET twee nieuwe computers, 17″ en 24″ en kan maar geen verbinding krijgen met mijn HP printer – terwijl ik bij het eerste opstarten met de Firewirekabel toch alle settings heb overgenomen. Als ik wil printer staat er “no printer selected”
    DAT snap ik nog. Maar als ik dan probeer via Add printer en ik mijn HP-printer zie en wil selecteren. staat er steeds “Er heeft zich een fout voorgedaan bij het toevoegen van de geselecteerde printer. Fout: -9672” En dan kom ik niet verder. Wie weet meer??

Bijdrager
    Turbanus

Dat gaat wel erg lekker daar bij jou aan zee……:lol:

Bijdrager
    MacAanZee

wat een toestand, he? met zo’n nieuwe computer…. voordat alles weer draait.
    En mijn zoontje wil ook printen voor z’n school.
    Maar het weer is hier prima en de strandpaviljoens heel oktober nog open!

Bijdrager
    TonE

Het klinkt als een printerdriver probleem. Ik zou die even opnieuw vers installeren. Kun je op de HP site voor jouw printer type terugvinden, indien niet op de NL site, kijk dan even op de US site.

Bijdrager
    MacAanZee

Maar het gekke is dat i dat op mijn “oude” G5 20″ iMac nooit heb hoeven doen. Dan hoefde ik alleen de goeie printer te selecteren. Dat zat dus allemaal in de software van de Mac. En moet ik nu opeens “drivers” gaan installeren. Zoiets heb ik nog nooit gedaan en ik weet ook niet hoe dat gaat.

Bijdrager
    MacAanZee

Intussen heb ik op de HP-site de driver gedownload voor precies de printer (HP psc 1315 All in One) die ik heb – voor MacOS X 2 tot 4. Dit vervolgens succesvol geinstalleerd. MAAR: HELEMAAL NIETS……. Wat nu?

Bijdrager
    Turbanus

Wel opletten dat je de driver dan voor de Intel en niet voor PPC download….

Bijdrager
    MacAanZee

Er staat op de HP pagina niet of de drivers voor powerprocessor of intel bestemd zijn. Er staat wel dat ze geschikt zijn voor MacOSX 2 t/m 4 – dan zou het voor de Intel dus goed moeten zijn.
    Maar ik krijg nog geen resultaat.

Bijdrager
    Stevenfanmac

Wat je kan doen is je gooit is alle drivers van de printer eraf die je erop hebt geinstalleerd en je verwijder ook je printer uit je printer istelling lijst je start je mac opnieuw op en je installeert eerst de drivers van je printer dus de cdtjes die zijn bijgelerverd of de drivers via de website van hp downloaden. dat programma vraagt op den duur of je je fire wire kabel wilt aansluiten zo niet voltooid de installatie en ga naar systeem voorkeuren en klik op afdrukken en faxen en klik op het + en selecteer je printer in de lijst.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.