7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    JP

Printer wordt herkend als schijf

Sinds enkele jaren maak ik gebruik van de HP Laserjet P1102w printer door middel van de USB. De laatste tijd kreeg ik bij het aankoppelen van de USB kabel de foutmelding dat de printer offline was en vaak kreeg ik deze weer aan de praat door of de Mac opnieuw op te starten of door de printer te verwijderen in het ‘Printers en scanners’ menu en vervolgens weer toe te voegen. So far so good, hoewel hoogst irritant elke keer.

Nu krijg ik zodra ik de USB kabbel van de printer aankoppel de fout melding ‘De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen’ terwijl het hier om een printer gaat!?? Met de opties (knoppen) ‘Negeer’ of ‘Verwijder Media’. Kies ik voor de laatste dan blijft deze melding terugkomen en zodra ik de melding negeer dan gebeurd er niets. Vervolgens kan ik de printer niet meer selecteren en toevoegen in het ‘Printers en scanners’ menu.

Ik heb software updates gedraaid en heb momenteel als besturingssysteem El Captain 10.11.3

Ik ben niet heel technisch, maar zou enorm geholpen zijn als iemand mij weer op weg kan helpen om de printer weer aan de praat te krijgen.

Bij voorbaat dank!

Met groet,
    Joost

Bijdrager
    OMT-fan

Printer verwijderen en opnieuw installeren.
    Evt driver voor de HP downloaden van de HP site

Bijdrager
    JP

Al geprobeerd en zodra dan in het installatieproces gevraagd wordt om de USB kabel aan te koppelen komt dezelfde foutmelding weer terug.

Als ik aan de hand van de HP website de Firmware wil updaten dan krijg ik na downloaden en install de melding ‘HP Firmware Upgrade Utility kan niet worden geopend. U dient de schijfkopie te verwijderen.’ Klik ik vervolgens op ‘Verwijder schijfkopiebestand’ dan gebeurt er niets en de eerder genoemde foutmelding van de printer blijft.

Bijdrager
    ronald

Hoi JP, ik heb nu het zelfde probleem, had u al een oplossing gevonden?

Bijdrager
    SunKeeper

Blijkbaar niet. Maar er is een oplossing; printer uit de deur gooien en iets van bijv. Canon aanschaffen wat fatsoenlijk ondersteund wordt en normaal functioneert.

Je hebt dan misschien aan mij geen goede, maar er is geen merk waarmee ik groter mee overhoop heb gelegen dan HP. En nog al wat anderen in mijn buurt die ik naar tevredenheid naar Canon heb laten overstappen.

Bijdrager
    JP

Hoi Ronald, ik heb het opgelost door een oude Windows laptop uit het stof the halen en op die manier de printer opnieuw geconfigureerd om via wifi te kunnen printen. Vervolgens de printer opnieuw toegevoegd op de Mac en kan weer printen. Niet geprobeerd om via de USB kabel te printen, maar dat is niet meer zo relevant omdat het via wifi gelukt is.
    Beetje jammer natuurlijk dat ik via een Windows laptop moest oplossen ;-(
    Ben het met SunKeeper eens dat de support van HP ver te zoeken is!

Bijdrager
    ronald

Hoi JP, ik heb het probleem opgelost door alle update’s uit te voeren voor mijn iMac en in eenkeer werkt hij weer goed. Ben erg tevreden met het merk HP, heb deze printer al erg lang en doet het nog steeds, support van HP is er niet idd als je een oudere printer hebt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.