21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    The – DDD

[printer] Wat is nou een goede laser printer voor een Apple?

Vandaag in Utrecht bij de nieuwe Apple Centre geweest, maar daar hebben ze (nog?) geen (laser) printers.

En ik wil dit weekend voor zo’n ding gaan shoppen.

Een monochroom laser printer die als het effe kan een netwerk aansluiting heeft.

Nu heb ik dus even rond zitten kijken en er zijn dus een aantal die ik wel spannend vindt:
    Epson AcuLaser C1100
    HP 1320n
    Brother 2070N

Eisen die ik stel:
    – Puur voor documenten
    – Laser vanwege de veegvastheid en scherpte van de afdruk.
    – Kosten oogpunt, laser is bij veel afdrukken goedkoper dan inkjet.
    – Kleur zou leuk zijn, maar dan is foto kwaliteit geheel niet belangrijk, een gekleurd taartje of staafgrafiekje moet er wel netjes uit komen.

Iemand enig idee, advies of ervaringen?? Ik zoek iets voor rond de 300 euro…

Bijdrager
    Bedulis

met HP laser (weet type niet meer), laserjet (mp6) en officejet (6110) alleen maar goede ervaringen, nimmer problemen gehad, sterkte met de keus

Bijdrager
    machook

Volgens mij kunnen alle HP printers, Ik heb daar zeer goede ervaringen mee . eigenlijk nooit problemen.

Bijdrager
    Haddock

Als het alleen is voor (zwart-wit) documenten zou ik even zoeken naar een tweedehands laserprintertje. Heb zelf een HP2100NT met ethernet voor 100,- euro op de kop getikt. Superdegelijk en prima prints. Een nieuwe printer biedt weinig voordelen.

Bijdrager
    The – DDD

Ik ben niet zo bekend met tweedehands handel…

Marktplaats ofzo?
    Of zijn er ook bedrijven die zulke dingen doen?

Maar een sexy uitziende printer heeft ook zo zijn waarde…:D Kan ik het tenminste in de huiskamer naast mijn mac zetten zonder dat iedereen eerst roept ooooh wat is dat witte ding? Om later te roepen waarom ik er zo’n lelijke beige printer naast heb staan.:D (Jaaaa, prioriteiten stellen blijft lastig. ;))

Bijdrager
    Applemoes

kijk ff bij Office Center, daar staan er genoeg o.a. een aanbieding van Minolta voor iets meer als € 110,–, maar ook een HP, Brother en Epson voor dat geld, zijn volgens mij allemaal prima printers

Bijdrager
    The – DDD

Bingo!!

Maar nog steeds: tips en adviezen zijn welkom… Het is nog geen weekend..:P En als ik een aankoop gedaan heb, dan zal ik zeker de ervaringen daaromtrend rapporteren.

Stand tot nu toe: HP

Bijdrager
    beammeup

Werk hier met een HP Laserjet1320. Via Airport Express,..

Ben er mega-reuzeblij mee. Kan op elke hoek van de straat toner-cartridges kopen, printer geeft diepzwarte, haarscherpe afdrukken,.. in een hoog tempo. En is niet onaardig om naar te kijken.
    Wat wil een mens nog meer.

:?

Bijdrager
    Erik Joling

De Brother HL1430 kwam in een test van Computer Totaal erg goed uit de test. Heb toen overwogen er een te kopen, maar liep toen tegen een HP 6MP op, die het uitstekend doet (op ethernet via iPrint). Als de prijs een rol speelt bij je overwegingen, let dan vooral ook op de prijs van de cartridges.
    Zie ook op de website van kieskeurig voor de Brother.

Bijdrager
    MacMipke

Ik heb sinds kort een Minolta 2350, is voor een A4 kleurenlaserprinter, niet duur, een ook nog postcript, en da’s natuurlijk ook wel handig om de gaten te houden.!

Bijdrager
    JanWeijers

Ik heb een HP 1200 die al vier jaar lang probleemloos print. Nog niet een keer een “paper jam” of wat dan ook.

Jan

Bijdrager
    The – DDD

Ik zal ze verdorie een printje laten maken in de winkel om mijn keuze te kunnen bepalen.

(Ook grappig, ik loop een Dynabyte in en zeg dat ik info over laser printers wil. De goede meneer begon me te helpen en ik zeg: “Oh ja, hij moet wel goed op een Mac werken.” Begint ie me ineens glazig te kijken en een paar keer zijn ogen te knipperen. Denken mensen dat het hebben van een Macc een ziekte is ofzo?)

Maar ik denk dat een HP wel erg aantrekkelijk is.

Bijdrager
    Applemoes

zie nu dat je er € 300,– voor over hebt, misschien dan een HP bij Office Center voor 110,– kopen en daarbij een Airport Express € 149,– dacht ik ( wel alles ex.b.t.w.), dan kun je zo een draadloos netwerkje maken, en ook je muziek draadloos streamen….

Bijdrager
    MacBeer

HP Laserjet 1010.. 150 euro, wel geen postscript. Perfect voor brieven en andere correspondentie. Werkt goed onder OSX

Bijdrager
    The – DDD

Goed, het is gelukt….

Het is een Brother HL-5170DN geworden. Hij zit… euhm… iets boven het budget wat ik voor ogen had. MAAR!! Het ding kan alles.
    -duplex
    -20 pagina’s per minuut
    -stiller dan m’n Dell die naast m’n iMac en nieuwe printer staat (behalve tijdens het printen zelf).
    -netwerk support
    -remote management, het kreng is volledig via SNMP en HTTP te beheren. Stuurt me zelfs een mailtje als er iets mis is (toner bijna op bijvoorbeeld).
    -PCL 6 ondersteuning
    -Postscript 3 emulatie
    -Rendezvous

En per afdruk is toe noog goedkoper dan de zijn HP tegenhanger ook. Vroeger heb ik ook wel is met eenn Brother gewerkt en dat ging net zo foutloos als de HP verhalen hierboven. Dus ik durfde het wel aan.

Kortom, met dit printertje (kuch 7 kilo), kan ik jaren vooruit. Het was wel iets prijziger dan bedoeld. Maar, als thuiswonende fulltime deelnemer aan het arbeidsproces heb ik een burgerplicht om mijn geld op een andere wijze te besteden. (En sparen doe ik al veel te goed de laatste tijd.) Zat in de auto naar huis nog een beetje te denken, heb ik er goed aan gedaan? Maar nu ik met het ding heb zitten spelen en hoe foutloos het werkt, JAA! Enne Rendezvous is echt cool.

Bijdrager
    Applemoes

koste dat dingetje dan???

Bijdrager
    The – DDD

400

Bijdrager
    Applemoes

wow…. da`s niet niks, ga ik toch voor ééntje van rond de 150, ik net gisteren een A3+ gekocht met duplex, dus dat hakte er al aardig in….

Bijdrager
    The – DDD

Hmmm ja, maar ik wou geen GDI printer. Hij moet van mij PCL 6 en Postscript 3 ondersteunen. En dat maakt een printer een stukje duurder. Ik vond het zelf ook veel geld, maar hij heeft een netwerk server en nog een boel andere features.Erg handig op mijn buro gezien het feit dat ik meerdere computer systemen gebruik.

En hij’s supersnel… Vanuit sleep heeft ie een erg korte opwarmtijd. En ik druk een boel velletjes af per maand. Ik heb ook zitten twijfelen over een goedkopere brother HL-2070. Maar dat was een GDI printer en had nog wat andere nadelen naar mijn idee. Kortom een aanschaf waar ik toch spijt van zal krijgen.

Bijdrager
    hans dorsman

Ach het is maar hoe je het bekijkt. Toen ik mijn eerste inktjet (Stylewriter 2400) kocht koste die nog 1100 gulden. Toen gaf ik dat ook gewoon uit.

Hans

Sleutelbeheerder
    Night

Met Brother heb ik op de zaak nogal slechte ervaringen: na een jaar zijn die toch echt aan vervanging toe, of je moet dure componenten gaan vervangen..:(

Ik heb 2 HP’s op de zaak, die, hoewel wat duurder in aanschaf, nog steeds hun mannetje staan (de oudste is al bijna 8 jaar oud!).

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.