10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Co

Printer waardeloos: foutmelding in afdrukbeheer

Hallo allen,

Ik heb een tijdje terug een HP Deskjet 3320 printer gekocht. De goedkoopste die ik kon vinden om zo heel af en toe eens een mailtje uit te printen, of de vertrektijden van de NS-site, je kent dat wel.

Die printer heeft het eventjes gedaan, maar sinds ik ‘iets’ deed (weet helaas niet meer wat!!) doet mijn imac net alsof ie die printer niet meer bestaat! Afdrukbeheer zegt: ‘geen printer beschikbaar’. Als ik hem dan wil opzoeken om hem aan de lijst toe te voegen, loopt afdrukbeheer vast (kernel panic heet dat geloof ik).

Het is mij een raadsel. Komt dit iemand bekend voor? Of heeft iemand suggesties? Hartelijk dank vast! :roll:

Bijdrager
    JeePee

Een Kernel Panic is wanneer de complete Mac vastloopt en niet alleen printerbeheer.

Je zou kunnen kijken of je ergens een Printerdriver kunt vinden bij HP en die opnieuw installeren. Lukt dat niet, dan zou je op kunnen starten vanaf de installatieCD 10.2 en de installatie bij kunnen werken.

Heb je wel eens een reparatieprogramma gebruikt? Het kan zijn dat DiskWarrior 3 het probleem oplost.

Waarom ga je niet naar 10.2.6?

Bijdrager
    Co

Hoi! Gister net ge-update naar 10.2.6:) maar dat hielp niet, vandaar mijn berichtje op het forum.

Goeie tip trouwens, ga ik vanavond proberen! Ik laat direct weten wat het resultaat is!

Bijdrager
    Co

Oh eh… kun je trouwens wel bijwerken met de originele, oudere versie? Ik bedoel: ik heb nu naar 10.2.6 bijgewerkt en mijn cd is natuurlijk de oudere versie. Raakt de boel dan niet in de war?

doeg!

Co

Bijdrager
    JeePee

Oei, ik heb het zojuist zelf even geprobeerd en het werkte bij mij niet meer. In het verleden was er iets mis met mijn printer, dat was meen ik onder 10.1 en toen heb ik de installatieCD weer gedraaid en die werkte de boel bij, ondanks dat het een nieuwere versie van 10.1 was.
    Maar op dit moment is er ook niets mis met mijn systeem en er hoeft dus ook niets bijgewerkt te worden, wellicht ligt het daaraan, maar het kan heel goed zijn, dat het niet meer zo werkt. Ik probeer zo even iets anders…

Die printerdriver is misschien bij HP te krijgen, ik kijk even naar de InstallatieCD, moment…:wink:

Bijdrager
    JeePee

Ok, download het programmaatje Pacifist, installeer dat en start het op. Doe je installatieCD (disk 1) van 10.2 in je Mac. Klik ‘Open Mac OS X Install Packages’ aan en wacht. Je krijgt een lijst met wat er allemaal op de CD staat. Klik dan op het driehoekje/pijltje voor ‘Contents of AdditionalPrinterDrivers.mpkg’. Dan zie je Canon, Epson, HP en Lexmark. Klik dan 1 keer op HP en klik boven in Pacifist op Install. Voila.

Als het dan nog niet werkt, probeer dan alsnog een ?nieuwere? driver bij HP te halen, want ik meen dat er problemen waren met HP-drivers in het verleden met 10.2… Het kan zijn dat de ComboUpdater naar 10.2.6 alsnog dan de printerdriver goed ‘zet’/vervangt/maakt.

Mocht dat ook niet helpen, dan heb je nog een programmaatje dat je misschien kan helpen: Print Center Repair, maar pas altijd op met wat je doet, lees goed welke functie je wanneer moet gebruiken!!

Wat vaak helpt is een programma als DiskWarrior 3 proberen, die herstelt de meest vreemde, moeilijke en simpele problemen…. 8) Echt een aanrader!

Bijdrager
    Co

Pacifist?? Waar haal je het vandaan! Klinkt goed in elk geval. Ik ga het NU proberen!. Tot zo.

Co

Bijdrager
    Julian

Pacifist kun je downloaden door op de link te drukken in JeePee z’n post. Kijk trouwens meteen even in het programmaatje Apple Systeemprofiel (Programma’s/Hulpprogramma’s) of je printer wel herkend wordt in de USB keten.

Bijdrager
    Co

You made my day! Het werrukt!!!!! Na maanden geklooi met floppy’s en via een andere computer uitprinten, kan ik nu weer gewoon met een druk op de knop iets uitdraaien van mijn imac!

Eerst probeerde ik het met de update-functie in Pacifist, leek me veiliger. maar dat boekte geen resultaat. Daarna maar gewoon voor de ‘replace’ gegaan. En voila; mijn deskjet verschijnt nu meteen in het schermpje als ik op print druk.

Dank!

Co

Bijdrager
    JeePee

Graag gedaan!:D Fijn dat het nu werkt! 8)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.