9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Loois

Printer voor beginnend communicatie bureau

Beste Dames en Heren,

Onlangs ben ik een communicatiebureau gestart, ik ben hiervoor echter nog zoek naar een geschikte a3 of a4 printer en wil max 250 ex uitgeven. Een mooie kleurweergave en goede ondersteuning voor de mac, indesign en photoshop is belangrijker dan een paar zwart-witjes printen. Hebben jullie suggesties voor een merk en of type? Ik kom niet uit de warboel en wildgroei aan aanbod.
    Hartelijk dank!

Bijdrager
    MacAanZee

Wij hebben hier goede ervaringen met de HP LaserJet Pro CM1415fn. Handige, multifunctionele printer, waarmee je kunt printen, scannen. Bevat redelijk voordelige grote toners, die lang meegaan en zowel in originele merk als ook goedkopere merken te krijgen zijn. Toners zijn heel makkelijk te verwisselen binnen een minuut. Ik zag dat er nu via Pixmania een aanbieding is van €305 – (incl BTW, dus excl BTW ca. €250) meestal kost deze rond de €350 (incl BTW) Er zijn ook voordeliger kantoorprinters van HP. Persoonlijk heb ik met HP altijd de beste ervaringen.

Bijdrager
    MacAanZee

Hij print alleen in A3 volgens mij.

Bijdrager
    Loois

Bedankt voor je reactie! A4 bedoel je? Ik lees dat de software niet compatible is met lion. Dat is wel een vereiste.

Bijdrager
    Loois

iemand anders nog alternatieven?

Bijdrager
    justhan

Weet je wel zeker dat ie niet compatible is met Lion, want ik heb op kantoor een oude HP Color Laserjet 3000 staan (inmiddels uit productie volgens de site van HP) en deze draait perfect onder Lion. De printer die MacAanZee je adviseert is echt een stuk jonger.

Bijdrager
    edou

Ik kan je de OFFICEJET 7500A van HP aanraden als je ook A3 wilt printen. Deze week nog in de aanbieding bij MMarkt, tot 6 mei geloof ik, van ±€ 200 voor € 176 incl BTW,
    Heeft Airprint, kan ook scannen en faxen. Kwaliteit is redelijk goed voor die prijsklasse.
    Schijnt qua printkosten goedkoopste in z’n soort te zijn. Nu denk ik dat als je echt veel print een Laserprinter wel de beste keus is, maar vaak heb je dan lagere resolutie. Afwegen dus.
    Niet iedere winkel heeft er meer een op voorraad – schijnt nieuw model aan te komen. Via hun webshop kun je nog wel bestellen kwam ik achter. (Was zelf ook op zoek nadat oude kapot ging, vandaar).

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Loois

oke ik heb vandaag de OFFICEJET 7500A binnen gekregen (besteld via dynabite 193 incl). het aansluiten en installeren ging in eerste instantie erg gemakkelijk maar het is nu ellende. wanneer ik binnen indesign een print optie wijzig (zoals randloos, best quality, of een ander papiersoort) en op print druk loopt ie meteen vast, zelfs lopende printopdrachten worden meteen geannuleerd. Ik kan ook niets meer printen en moet de printer opnieuw opstellen. Ik ga zo met HP bellen maar dit lijkt niet erg veelbelovend!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.