6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Joop Vos

Printer via netwerk aan de praat krijgen …

Me (Google) suf gezocht en van alles gevonden en gedaan, maar ik krijg mijn Canon IP4000 niet draadloos aan het printen …:(

Mijn MBP hangt aan een netwerk (Airport Extreme/FritzBox!). Het is me gelukt om met het Airport configuratie programma een Airport Express ‘groen’ te krijgen, c.q. aangesloten te krijgen (zie deze screendump) maar de printer print slechts alleen dat wat er in de wachtrij stond toen de printer nog met een draadje (USB) aan mijn MBP hing. Gek toch?

Hebben jullie een idee wat ik nog kan doen om de printer ook draadloos te laten werken? Dank bij voorbaat voor alle hulp.

Bijdrager
    SunKeeper

Je moet hem opnieuw toevoegen.

Daarnaast moet je in AirPort-configuratieprogramma opgeven dat je printers wilt delen via je AirPort Express.

Het klopt wel dat het dezelfde printer is, maar voor je Mac ziet het er uit als een andere printer, omdat de manier van verbinden anders is.

Ga dus naar Systeemvoorkeuren > Afdrukken en scannen > Klik op de [+]-knop links onderaan het vak.

Kijk dan of die verschijnt.

Bijdrager
    Joop Vos

@SunKeeper … de procedure die jij aangeeft had ik al gedaan en toch kreeg ik niets geprint. Wat denk je? Doe ik het na jou reactie voor alle zekerheid nog een keer en … jawel hoor … mijn IP4000 doet ut … :))))))

Hartstikke bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, soms is het een kwestie van blijven proberen met dat netwerkgebeuren. Doe er mijn werk/stage in, en maak ook soms de gekste dingen mee.

Happy printing verder.:lol:

Bijdrager
    Joffry

Onder Lion ook de IP5200R niet meer draadloos aan de praat gekregen ! Als het je lukt, lees ik graag hoe !

Bijdrager
    Franky Mac

Tja, Canon gebruikt een eigen (BJNP) protocol voor het aansturen van zijn draadloze printers en heeft daarom een aparte driver. Het is mij niet gelukt om die klere MP620 printer onder Lion aan de praat te krijgen. Ik heb al die Canon software diverse keren ge(de)├»nstalleerd, zitten rommelen in Cups, maar als ik wilde printen dan kreeg ik steeds de foutmelding “Er trad een communicatiefout op”.

Ik moet nu noodgedwongen printen via mijn iMac, die nog SnowLeopard draait en geen problemen heeft met de WIFI-printer. Ik heb printerdeling aangezet bij mijn iMac en dan vindt de software op mijn Macbook de printer wel (is een ander protocol) en kan ik printen. Nadeel is wel dat mijn iMac aan moet staan als ik iets wil printen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.