7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Tyskie

Printer-probleem.

Goedendag mensen.
    Ik heb een nogal vervelend probleem met mijn printer.
    Sinds enige tijd weigert mijn ibook (OS X.3.8 ) om mijn printer te herkennen. Zowel via USB als draadloos lukt het niet.
    Als ik de printer wil toevoegen aan de printerlijst verschijnt onmiddellijk de volgende foutmelding:

“Er heeft zich een fout voorgedaan bij het toevoegen van de geselecteerde printers.
    server-error-service-unavailable”

Dit probleem doet zich zowel voor bij een Epson (c70) als bij een HP printer. De printer werkt wel als hij aangesloten is op de gewone iMac. Het ligt dus aan mijn iBook.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is, want het werkt niet erg fijn om telkens documenten via mijn iPod over te moeten brengen naar de iMac om het zo te printen. :cry:

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    bieker

Opnieuw printerdrivers op iBook zetten. Daarmee heb ik in het verleden een printerprobleem op mijn iBook opgelost (met Epson printer).

Bijdrager
    Tyskie

Van de installatie-schijf 2 van Mac OS X.3 had ik opnieuw al de printerdrivers geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

Of bedoel je het op een andere manier, van dit soort dingen heb ik namelijk nauwelijks verstand.. :?

Bijdrager
    bieker

Ik heb vanaf de cd’s die ik bij mijn printer heb gekregen de drivers geinstalleerd. Anders even op internet kijken naar de laatste drivers voor Mac. Succes!

Bijdrager
    geluk

Volgens mij heb je installatie-schijf 3 nodig voor de printerdrivers. Die cd bevat het driverpakket EpsonPrinterDrivers2.pkg.
    Suc6!

Bijdrager
    Esquare

Bevoegdheden al eens gerepareerd met Schijfhulpprogramma? Anders kun je dit eens proberen: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21738

Bijdrager
    JobKuipers

Of op je andere mac printerdeling aan zetten en dan proberen vanaf je iBook te printen via je andere mac (dus over het netwerk). Dat scheelt je ook weer met het wisselen van stekkertjes.

Misschien ook nog op internet kijken (voor je Epson printer hier) en daar de driver downloaden, is misschien nieuwer dan de driver die vanuit OS X wordt meegeleverd.

Veel succes,

Groet,
    Job

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.