13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Freeek

Printer print gele foto's

Hoi mensen,

Ik wou vandaag een foto uitprinten op fotopapier. Epson printer op Photo mode gezet maar als ik het uitprint zie ik alleen maar geel. Het is geen geel vlak want je ziet alle contouren, er wordt alleen maar geel gebruikt ipv alle kleuren.

Alle cartridges zijn vol, heb ik net gecheckt.

Wat is het probleem?

Vriendelijke groeten,

Freek

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Is het lang geleden dat je voor het laatst de printer hebt gebruikt?
    Dan is de kans groot dat de spuitkanaaltjes zijn verstopt van de overige kleuren. Even reinigen met de Epson Utiliy.

Bijdrager
    Freeek

Ik heb de printer een paar dagen geleden nog gebruikt. Wel gewoon zwart/wit dus geen kleur.

Ik zal wel even doen wat je zegt, wie weet..:)

Bijdrager
    Vinhelper

Weet je zeker dat de cartridges op de goede manier en volgorde zijn geïnstalleerd?

Zijn alle cartridges geactiveerd in de instellingen? (mits je daar instellingen voor hebt)

Bijdrager
    1984

Doe een nozzle-check om te zien of alle spuitmondjes nog werken
    kies instellingen, kies printers, ga op je printer staan (figuurlijk natuurlijk anders gaat ie kapot), klik met de rechtermuisknop, kies eigenschappen, kies utility, kies nozzle-check. De nozzle-check afdruk mag geen streepjes missen, mist hij deze wel dan moet je cleanen kiezen.

Bijdrager
    sedikit

Ik heb altijd een klein photoshop-documentje paraat waarop ik 4 grote kwaststrepen heb gezet, de primaire kleuren plus zwart. In dit soort gevallen, en na lange tijd de printer niet gebruikt te hebben, maak ik even een proefprintje met Voorvertoning op gewoon papier. Het werkt reinigend en ik kan meteen zien wat er mogelijk fout zit.

Bijdrager
    bjorngra

Ik zou dan wel die eerste streep magenta maken en niet rood.:wink:

Bijdrager
    sedikit

Je hebt gelijk. Maar het maakt niet zoveel uit, omdat het overgrote deel toch bestaat uit het rood van uit de magenta-cartridge.:grin:

Bijdrager
    bjorngra

Ja dat klopt!:smile:

Bijdrager
    JJmac

Je kan ook even een papier een beetje vochtig maken met een doek en print dan eens weer, het doet wonderen.

Bijdrager
    1984
    sedikit op 05 september 2010

Het werkt reinigend en ik kan meteen zien wat er mogelijk fout zit

Daar is de nozzle-check nu juist zo geschikt voor.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    JJmac op 05 september 2010

Je kan ook even een papier een beetje vochtig maken met een doek en print dan eens weer, het doet wonderen.

Zoals papierdeeltjes achter laten?

Bijdrager
    Dick de Roos

In ernstige gevallen verdient het aanbeveling de printer een nachtje te laten staan met schoonmaakcartridges i.p.v. de inktcartridgers.
    Bijvoorbeeld
    Andervoorbeeld

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.