7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    StanleyAjax

Printer op Windows Vista verbinden met MacBook Pro

Goedenavond heren,

Ik heb sinds anderhalve week een MacBook Pro en ik wil graag via netwerk een printer (van een Windows Vista computer) toevoegen. Ik kan de printer zien op mijn Mac en ik kan verbinding maken. Ik heb eerdere topics bekeken, maar daar schoot ik helaas niets mee op. Ik kom door de identiteitscontrole, maar printen lukt niet. Het betreft een HP Deskjet F300 die verbonden is met een ethernetkabel, net zoals mijn Mac, op dit moment.

Als jullie verdere informatie nodig hebben hoor ik het graag. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
    Stanley

Bijdrager
    StanleyAjax

Ik ben er net achter gekomen dat hij de testopdracht wel naar de printer verstuurd heeft. Op de Vista geeft hij echter aan: “Fout – Afdrukken”.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    StanleyAjax

Heb ik al geprobeerd, ook dat werkte niet. Op één of andere manier herkent hij het niet als Bonjour printer. Ik heb inmiddels van mijn vader (de eigenaar van de Vista-computer) begrepen dat deze printer geen ethernetingang of WiFi-opties heeft. De computer is de server van de printer dus. Is er nog een mogelijkheid deze te ‘verbinden’ met elkaar?

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    TRML

Printen naar een aan een PC aangesloten printer is een drama, je PC moet ten alle tijden aan staan als je het al werkend krijgt. Misschien handiger om het USB stekkertje om te printen even in je Mac steekt, dan werkt het ten aleer tijden.

Bijdrager
    StanleyAjax

Bedankt voor de tip @penseel, maar ik denk dat het kopen van een draadloze printer dan een wat goedkopere optie is!

@TRML Klopt, maar deze printer staat niet bepaald makkelijk om los te koppelen van deze Windows. De USB ervan zit dan ook achterin deze PC. Heb zelf gelukkig ook een eigen printer, een DJ5150 van HP, die op mijn bureau gewoon met USB aangesloten zit. Maar als ik beneden op de bank zit is draadloos printen natuurlijk veel handiger!

Toch bedankt voor de tips!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.