3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Doede

Printer instellingen in netwerk lukt niet?

Hallo allemaal,

Na veel gepruts is het mij 2 weken geleden dankzij diverse berichten in dit forum gelukt om een HP AIO 2210 gedeeld te krijgen in een gemixt netwerk van Macs + 1XP computer. Het werkt allemaal prima.

Nu loop ik echter tegen het volgende aan: ik kan geen volledige instellingen meer geven aan de printer, behalve vanaf de Mac waaraan hij is gekoppeld. Voorbeeld: ik kan geen concept afdruk meer maken; alles gaat op “normaal”.

Heeft iemand enig idee of hier onderuit is te komen? Ik kan bijvoorbeeld ook geen fotokwaliteit afdrukken als ik dat zou willen, of zwart wit, of… noem maar op.

Groeten,
    Doede

Bijdrager
    Freek.

De driver op elk station installeren? Hoe deel je de printer overigens via USB -> gedeelde printers of is het een netwerkprinter via ethernet?

Bijdrager
    Doede

Hoi Freek,

Ik heb geen idee eerlijk gezegd! Op 2 van de 3 iMacs is het ‘vanzelf’ gegaan, waarschijnlijk omdat de printerstekker eerder gewoon in de gewenste Mac werd gestoken om te kunnen printen (de driver stond er dan dus al op). Aan de 3e iMac ‘hangt’ nu de HP, en die is via het regelpaneel gedeeld. De Windows XP computer kreeg ik niet aan de praat met de printer, totdat ik Bonjour van Apple had geinstalleerd. Bijna 1,5u prutsen met (her)instalaties van de driver werd toen in 5 minuten opgelost.

Maar nu blijft dus het instellingen-probleem over: hoe maak ik een ‘concept-afdruk’ of ‘draft-copy’? Of een fotoafdruk, of… etc.

Groeten, Doede

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.