6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nextweb

Printer in Excel naar PDF op A3 op externe printer.

Ik heb zelf een A4 aangesloten op mijn Mac. Nu wil ik een werkblad van Excel printen op een externe printer. (Dus even naar USb printen) Doordat ik aan mijn mac een printer heb aangesloten welke uitsluitend A4 aan kan lukt het niet om het bestand naar A3 in plaats van A4 te printen.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Bijdrager
    abbenhui

Eerst dit:

en dan dit:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Druk in het tweede venster eerst op + linksonder, zodat je een nieuw formaat toevoegt in plaats van het geselecteerde aan te passen, en zet alle marges op 0 zodat je tenminste gelijk op 100% grootte af kunt drukken.

Sleutelbeheerder
    Night

En even voor de zekerheid: A3 formaat is 297 x 420 mm…

Verder: Je kan de printer waarop je gaat printen toevoegen in de Systeemvoorkeuren > Printers & Scanners. Dan krijg je ook alle instellingen die bij die printer horen tot je beschikking. Wil je dat niet, dan kun je de eenvoudige bovenstaande methode kiezen. Let er wel op, dat die eenvoudige optie alleen geschikt is om naar PDF te printen en niet direct naar een ‘andere’ printer, omdat de drivers niet compatibel zullen zijn.

Bijdrager
    Nextweb

Dank jullie wel voor jullie tips en hulp.

Night, ik heb nog één vraag over het toevoegen van een printer. `dat kan volgens mij alleen indien hij aangesloten is toch, of doe ik iets verkeerd ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Waarschijnlijk zal OS X de printer vanzelf herkennen als hij aangesloten is; anders zul je de instructies van de fabrikant moeten volgen, lijkt me (en wellicht de software daarvan installeren — waarvan je het merendeel vermoedelijk toch niet zult gebruiken).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.