5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

printer in draadloos netwerk met airport extreme

ik probeer mijn hp photosmart all-in-one c4580 draadloos te krijgen.
    Ik heb een Airport Extreme en een Macbookpro 15′ inch

de printer wordt niet herkend in Airport Extreme

Bijdrager
    stavos

En nu? Wat is je vraag precies?

Maar serieus.. Wat heb je al geprobeerd? Hoe heb je de boel aangesloten? Zijn er andere zaken aangesloten op de AE? Heb je andere Macs in huis waarmee je het wel werkend krijgt? Heb je je draadloze instellingen al nagekeken (ander kanaal enz..)? Heb je wellicht een oude AE? Is al je software bijgewerkt? Werkt je printer direct aangesloten wel? Bla bla bla..

Kortom, meer informatie zou helpen om anderen de mogelijkheid te geven om mee te denken. Want dit is zoeken naar een naald in een hooiberg.

Inactief
    Anoniem

Ik heb exact dezelfde configuratie en het werkt hier gewoon.

Heb je de printer gekoppeld via USB met de Airport Extreme en wil je er draadloos naartoe printen vanaf de MBP?

Of wil je de printer ook draadloos koppelen met het netwerk en zodoende printen vanaf de MBP naar de printer?

In dit filmpje wordt het vrij duidelijk uitgelegd.

Bijdrager
    Horloge

ik heb de USB kabel aangesloten op mijn AE en zodoende draadloos kunnen printen vanaf de MBP.
    Alles opnieuw geiinstalleerd en nu print hij wel draadloos vanaf mijn MBP.

Het is vreemd want hij doet het dan een tijd goed en ineens moet ik het weer opnieuw configureren.

Bijdrager
    stavos

Toevallig op momenten dat je Mac opnieuw opgestart is? Of wanneer een iDevice verbinding heeft gemaakt met je netwerk? Dan ligt het waarschijnlijk aan de toekenning van het IP adres aan de printer.. Maak daar, in de instellingen van de AE, een vast adres van en het zal waarschijnlijk allemaal stabieler lopen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.