10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    lammmetak

[printer] ibook–> hp 5550 op windows xp computer

hallo,

ik heb sinds kort een iBook. Nu is dit super fijn werken alleen ik krijg mijn printer niet aan de gang. ik heb een printer die is gedeelt op een windows xp computer. ik kan wel printen via een andere xp computer maar niet via osx. ik heb geprobeerd wat op de hp site staat maar ik krijg alleen maar unknown domain name of zo iets. iemand ideeen ?

specs: ibook met tiger
    xp pro op de pc waar de printer is gedeelt.
    printer: hp deskjet 5550

Bijdrager
    rainman
    Bijdrager
    lammmetak

nee ik wil het juist andersom. ik wil printen vanaf mijn ibook via de xp computer waar de hp 5550 aan is verbonden.

Bijdrager
    lammmetak

niemand?

Bijdrager
    lammmetak

ok niemand heeft et opgelost maar na veel moeite is het me gelukt.
    ik heb extra drivers gevonden hier: http://www.linuxprinting.org/macosx/hpijs/
    daarmee kon ik wel mijn 5550 selecteren en die werkt nu perfect!

Bijdrager
    Sunneh

HO EVEN! Nu wil ik ook weten hoe je dit heb gedaan!

Ik heb namelijk precies zelfde probleem alleen ik heb een iMac G5 .. ook een HP5550!

Kun je aub me ef uitleggen hoe je dat met die driver heb gedaan?!

Bijdrager
    lammmetak

download hpijs en installeer het. nu heb je drivers geinstalleerd en kun je de printer instellen bij printers en faxapparaten in systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    MacMaccie
    ”Sunneh”

HO EVEN! Nu wil ik ook weten hoe je dit heb gedaan!

Ik heb namelijk precies zelfde probleem alleen ik heb een iMac G5 .. ook een HP5550!

Kun je aub me ef uitleggen hoe je dat met die driver heb gedaan?!

O,nou ben ik ook benieuwd,ik zit ook al met t probleem met m,n G4 &HP 5550…

Is t jou nu ook gelukt?

:wink:

Bijdrager
    Sunneh

Nog niet.. mijn netwerk wilt mijn printer net vinden :S het duurd ook gigantisch lang voordat ik de netwerk mappen te zien krijg?!

Bijdrager
    lammmetak
    ”Sunneh”

Nog niet.. mijn netwerk wilt mijn printer net vinden :S het duurd ook gigantisch lang voordat ik de netwerk mappen te zien krijg?!

je moet proberen je printer te delen op die computer. net zoals onder xp moet de computer aan staan anders kun je hem niet berijken. Als je straks een printer toevoegd zullen er naast de standaard osx drivers ook die van HPIJS er bij staan. Die moet je namelijk hebben. de rest is het zelfde als andere printers. succes.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.