10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Printer geeft foutmelding en toner werkt niet…

Hi,

ik heb een USB printer aangesloten via een Airport Extreme, en sinds ik een nieuwe toner er in heb gestopt, geeft de printer allemaal vage lijnen over het papier. Tegelijkertijd krijg ik op mijn mac deze melding:

Raadpleeg Printerhulpprogramma voor gedetaileerde informatie over de printerstatus en instructies voor probleemoplossing.(Onderhoud, Printerconfiguratie>Onderhoud>Open Printerhulpprogramma)

Ik kan nergens iets van Onderhoud of Printerconfiguratie vinden… Waar zou dat moeten staan?

Inactief
    Anoniem

Probeer dit eens:

Druk tegelijktijd op COMMAND en de spatiebalk om Spotlight te openen. Typ in die de balk die verschijnt “Printer” en Spotlight zal je vast een aantal suggesties geven waar te zoeken.

Bijdrager
    KarelWillem

Systeemvoorkeuren >

Sleutelbeheerder
    Night

Een vereiste is wel dat je printer juist is geïnstalleerd (Apple drivers) of dat je de meest recente drivers voor dit model printer van de site van de printerproducent hebt gedownload en geïnstalleerd.

Bijdrager
    pruus

Als je vage lijnen hebt, heeft dat met de toner te maken. Jij geeft aan nieuwe toner erin gedaan te hebben. Wellicht een keer schoon laten maken door het printeronderhoudsprogramma, of, wat ook wel eens helpen kan is om de toner even goed te schudden voordat je hem weer plaatst. Succes.

Geblokkeerd
    Anoniem

Opnieuw kalibreren of uitlijnen (printer opties op je printer)
    Zijn het originele inktpatronen of niet?

Bijdrager
    iDEOwen

Zoals Meeuw het eigenlijk al vraagt: Zijn het originele Toner cartridges? 3rd party Toner cartridges zijn gewoon ruk…

Bijdrager
    KarelWillem

Joh, Ik draai al weet ik hoelang op ‘Canon’-cartridges van de Action. 5 stuks voor 5,95.

Niets ruk aan hoor. Geen streepje of kleurafwijking te bekennen.

Bijdrager
    iDEOwen

Als we praten of tonercartridges, dan zijn aftermarket cartridges gewoon (in de meeste gevallen) ruk. Heel hoge faultrates, slechtere printkwaliteit.
    Vaak zijn het originele cartridges die gewoon opnieuw gevuld zijn, of misschien paar componenten vervangen. En soms zijn het helemaal zelf ontwikkelde cartridges, maar die doen het vaak minder goed dan een hervulde originele cartridge.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Owentje op 04 juli 2016

Zoals Meeuw het eigenlijk al vraagt: Zijn het originele Toner cartridges? 3rd party Toner cartridges zijn gewoon ruk…

Naja ik heb er geen ervaring mee dat ze ruk zijn. Denk dat printer en inktpatronen afhankelijk is.
    Meeste printers zijn niet eens streeploos (ik heb printer die met orginele inkpatronen nog steeds strapen geven. 3de printer dit jaar btw)

ja door de printers is uit de cloud gevallen wel hele nieuwe dementie ontstaan ;).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.