-
Q:
Printer geeft foutmelding en toner werkt niet…
Hi,
ik heb een USB printer aangesloten via een Airport Extreme, en sinds ik een nieuwe toner er in heb gestopt, geeft de printer allemaal vage lijnen over het papier. Tegelijkertijd krijg ik op mijn mac deze melding:
Raadpleeg Printerhulpprogramma voor gedetaileerde informatie over de printerstatus en instructies voor probleemoplossing.(Onderhoud, Printerconfiguratie>Onderhoud>Open Printerhulpprogramma)
Ik kan nergens iets van Onderhoud of Printerconfiguratie vinden… Waar zou dat moeten staan?
InactiefAnoniem3 juli 2016 om 23:51Probeer dit eens:
Druk tegelijktijd op COMMAND en de spatiebalk om Spotlight te openen. Typ in die de balk die verschijnt “Printer” en Spotlight zal je vast een aantal suggesties geven waar te zoeken.
Als je vage lijnen hebt, heeft dat met de toner te maken. Jij geeft aan nieuwe toner erin gedaan te hebben. Wellicht een keer schoon laten maken door het printeronderhoudsprogramma, of, wat ook wel eens helpen kan is om de toner even goed te schudden voordat je hem weer plaatst. Succes.
Als we praten of tonercartridges, dan zijn aftermarket cartridges gewoon (in de meeste gevallen) ruk. Heel hoge faultrates, slechtere printkwaliteit.
Vaak zijn het originele cartridges die gewoon opnieuw gevuld zijn, of misschien paar componenten vervangen. En soms zijn het helemaal zelf ontwikkelde cartridges, maar die doen het vaak minder goed dan een hervulde originele cartridge.Owentje op 04 juli 2016Zoals Meeuw het eigenlijk al vraagt: Zijn het originele Toner cartridges? 3rd party Toner cartridges zijn gewoon ruk…
Naja ik heb er geen ervaring mee dat ze ruk zijn. Denk dat printer en inktpatronen afhankelijk is.
Meeste printers zijn niet eens streeploos (ik heb printer die met orginele inkpatronen nog steeds strapen geven. 3de printer dit jaar btw)ja door de printers is uit de cloud gevallen wel hele nieuwe dementie ontstaan ;).
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.