7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacTommy

Printer driver van Lexmark voor Dell printer gebruiken…?!?

Ik heb een Dell 720 Inkjet printer van iemand gekregen, maar ik vind er geen OS 10.3.x driver voor…

Ik lees net ergens op een Linux forum dat iemand een Dell 720 had, en dat dat eigenlijk een Lexmark Z615 is, met een ander logootje erop.
    Klopt inderdaad, ziet er precies hetzelfde uit!
    Nu heb ik ook een driver voor die Lexmark Z615, maar hoe krijg ik OS X zover dat ‘ie dat ook doorheeft (gaat dus niet vanzelf helaas…).

In het System Preferences -> Print & Fax -> Set Up Printers -> Add schermpje staat mijn printer wel genoemd (Photo printer 720), maar er staat achter, ‘Driver not installed’….

En als ik de Z600 Utility open (van Lexmark dus), dan zie ik die printer niet meer, en ik zou niet weten hoe ik ‘m als netwerk printer zou moeten benaderen (hetgeen de enige optie lijkt, alleen het is helemaal geen netwerk printer, maar gewoon usb…).

Ik heb het gevoel dat ik heel dichtbij zit. Alleen, ja, wat nu…?!?

Bijdrager
    Webbiker

Dell printers zijn idd Lexmark printers met een Dell logootje erop geplakt. Bij mij op het werk hebben wel allemaal een Dell printer (gewoon omdat die bij bestelde PC’s erbij geleverd werd). De inktcartridges die in deze printers moeten zijn van Lexmark…
    Lijkt mij dus dat je de juiste printer driver van Lexmark moet zoeken. Waarschijnlijk werkt de printersoftware van Lexmark ook nog wel met de Dell-gepimpte printer…
    Succes.

Bijdrager
    MacTommy

Ja precies.
    Alleen, volgens mij heb ik ook de juiste printer driver van Lexmark, alleen ik weet niet hoe ik dat OS X duidelijk moet maken..?!?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

printer aansluiten, naar systeemvoorkeuren/afdrukken en faxen, en dan op het “plusteken” (voeg printer toe } klikken ?

Bijdrager
    MacTommy

Ja, als ik dat doe, dan ziet ‘ie wel ‘Photo Printer 720’ staan, alleen hij zegt erbij ‘No Driver Installed’. Maar ik kan er verder niet op klikken ofzo om ‘m zelf een plek van een driver aan te wijzen…

Bijdrager
    Webbiker

Ik heb een beetje gegoogled maar weinig hoopgevends gevonden. Dell wil blijkbaar niet dat de printer werkt op een mac. Zelfs de printer aan een pc hangen en deze aansturen op een mac via een netwerk wil niet lukken.

Printer drivers in Mac OS X staan in root:LibraryPrintersLexmark
    Je vindt daar ook ze Z6xx series printer driver.
    Als je deze dupliceert, hernoemt en de inhoud van de plugin bekijkt (ctrl-klik en dan kiezen voor Show Package Contents), dan vindt je oa een voorkeurenbestand. Het zou kunnen werken als je die weet aan te passen. Maar ik ben geen hacker, dus misschien dat iemand anders daar een antwoord op heeft.

Bijdrager
    MacTommy

Tja, dat is een interessante ja. Ik heb ook even zitten kijken, maar daar valt niet direct geweldig veel chocola van te maken…

ik had eigenlijk ook meer gehoopt dat je OS X op een of andere manier kan vertellen welke printer driver jij zelf vindt dat ‘ie moet proberen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.