3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    cezanne

Printer delen, werkt dat altijd?

Canon LBP5000 color laser printer aangeschaft. Na het downloaden van de Engelstalige driver voor Mac OS via de site van Canon, print de Canon prima op de aangesloten MacBook.
    Via ethernet hangt er ook nog een Mac mini in het netwerk. Printers delen staat aan. Maar wat ik ook doe, de Canon wil niet printen voor de mini.
    Wel staat de printer in het lijstje van aanroepbare printers op de mini, de printopdracht kan zelfs worden verstuurd maar na enige tijd komt de boodschap terug: Er was een probleem bij het printen etc.
    De opdracht staat ook niet in de print queue.

Mijn vraag is dus eigenlijk: moeten printers die op 1 mac werken per definitie gedeeld kunnen worden of is dat toch afhankelijk van software, de driver bijvoorbeeld?

Bijdrager
    Jeffry

Heb je op beide systemen hetzelfde besturingssysteem? Wellicht dat dat problemen geeft. Heb begrepen dat Tiger er een nieuw systeem op nahoudt.

Bijdrager
    KR1275

Ik heb een Lexmark C524 (alleen USB2-aansluiting), die is aangesloten op mijn G5 en in de woonkamer gebruiken we een iBook G4. Het delen gaat via de systeemvoorkeuren (optie ‘DELEN’) en is volgens mij niet afhankelijk van de printer-software. Volgens mij stuurt de iBook de opdracht naar de G5 die vervolgens de printer stuurt. (zonder G5 wordt er niks geprint uiteraard).

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.