5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    fibe

Printer delen voor Mac & Win via Airport

Op de Apple site staat dat het werkt, maar heeft iemand hier al ervarging mee? Wat ik wil doen is de Airport Extreme gebruiken om een niet netwerk printer – namelijk de Epson R1800 – makkelijk toegankelijk te maken voor zowel de Mac’s als de windows computers in het netwerk.

Wat ik eerst heb geprobeerd is de printer te sharen via een Mac server. Dat ging bijna niet. Elke keer dat er iets fout liep moest de hele boel gereset worden. Andersom, de printer aansluiten op de PC en dan de Mac via de PC laten printen ging al evenmin. Voor windows was het dan redelijk stabiel, maar printen via de mac ging 10x trager. En wederom vreemde toestanden als er iets fout liep.

Dat terzijde, ik hoop dat het met die Airport wel gaat lukken, maar voor ik er een koop wil ik wel weten of het betrouwbaar is.

Bijdrager
    Koen K
    ”[url

http://www.apple.com/nl/airportextreme/sharing.html%5B/url%5D“%5DDit is het enige wat je hoeft te doen: sluit de printer aan op de USB-poort van het AirPort Extreme-basisstation, voeg hem toe aan de printerlijst van je Mac of je pc en je bent klaar om te printen.

Ik hoop echt dat het zo gaat werken als wordt gezegd! Heeft iemand er al ervaring mee?

Bijdrager
    Esquare

Ik heb al jaren een printer aan de USB-poort van de (oude) Airport Extreme hangen. Dat gaat in principe goed, maar niet elke printer werkt er even lekker mee. Met mijn Canon totaal geen last, maar de HP Deskjet hiervoor was een drama.

Weet ook niet hoe het met een pc gaat.

Bijdrager
    aerosoul

tuurlijk werkt dit.. het enige is het instellen op je windows bak.. zoeken naar printers in netwerk of iets in die richting waarschijnlijk…
    of iets van netwerkprinter toevoegen.

Airport is in principe gewoon ’n router zoals alle andere alleen met ’n paar extra “appletuned” dingetjes.. Je zou ’n airport ook gewoon in ’n windows netwerk kunnen hangen.. (waaorm je dat zou willen weet ik niet.. er zijn routers met dezelfde specs die goedkoper zijn..)

De enige reden waarom ik ’n airport extreme zou willen kopen zou zijn omdat hij er geil uit ziet.. niet om de prijs + specs verhouding.

Inactief
    Anoniem
    ”fibe”

Andersom, de printer aansluiten op de PC en dan de Mac via de PC laten printen ging al evenmin. Voor windows was het dan redelijk stabiel, maar printen via de mac ging 10x trager. En wederom vreemde toestanden als er iets fout liep.

Toch is dit met de juiste drivers mogelijk. Ik heb in een ander topic (http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=98658) beschreven hoe je dat moet doen. Het nadeel van deze manier van printen is dat je altijd je Windows pc aan moet hebben staan om te kunnen printen vanaf de andere compters. Als dat geen optie is kan ik je niet verder helpen..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.