9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    belgian.girl

printer aansluiten Mac osX

heb een probleempje om mijn printer aan te sluiten, als ik de printer wil configuren, krijg ik de boodschap “besturingsbestand niet ge├»nstalleerd”, de printersoftware is ge├»nstalleerd en de stekker steekt erin:lol: , heeft er iemand tips om de connectie te maken?

bedankt,
    belgian girl

Bijdrager
    maxout

wat is het voor printer? (merk en type)

Bijdrager
    belgian.girl

hp, maar ik denk niet dat het type van belang is, de link is zoek volgens mij tussen systeem en printer, dus hoe maak ik mijn mac wijs waar hij de printer moet halen?

Bijdrager
    Jordan_D

Nou ik denk dat het wel handig is als je de driver hebt. Dat maakt het leven echt een stuk makkelijker. Ik ben zelfs nu ook opzoek naar een driver van een printer die niet meer ondersteunt wordt. En moet nu allemaal truckjes uithalen met gimp-print-4.2.6-0.ppc.dmg Ik zou zeggen download het is van Macupdate.com . Moet wel toegeven dat ik hetzelf nog niet aan de praat heb gekregen. Maar hee who knows. :wink:

Bijdrager
    Sad

Merk en type zijn wel degelijk belangrijk. En ook welke aansluiting je gebruikt. Is het een USB aansluiting?

Op welk moment krijg je de foutmelding? Als je iets wil printen? Bij het installeren van de driver?

Moderator
    Strifer

bij een probleem doe je er verstandig aan zoveel mogelijk informatie te geven….. dus ook welke computer je hebt en welk systeem daarbijvoorbeeld op draait. merk en type van je printer zijn hier duidelijk van belang, aangezien we nu niet kunnen beoordelen of alles wel juist is geinstalleerd.. en zeker als hij zegt dat het printer besturingsbestand niet is geinstalleerd vermoed ik dat je de verkeerde driver hebt..

Bijdrager
    4iam

had grote problemen mijn Canon BJC-3000 aan de praat te krijgen. Er is geen officiele Canon ondersteuning voor deze printer in OSX. met een via google gevonden driver hack toch printend gekregen.

Bijdrager
    y-it

Ik had een probleem met de Epson 685C. Kreeg ‘m aan de praat door drivers van de 680 te installeren. Wellicht dat je dus OSX-bestand kan downloaden van een type dat er op lijkt. Verder is het van belang dat je wel de juiste keuzes maakt als je de printer installeert, dus bijvooorbeeld bij Printerconfiguratie, Voeg toe, kiezen voor USB, vervolgens Printermodel: kiezen voor Andere… en bladeren naar de lokatie waar je gedownloade drivers staan uitgepakt (ppd-bestand ?).

Suc6 rmee

Bijdrager
    i3enhur

Probeer gimp-print’

….of als je Panther hebt: Systeemvoorkeuren>Print en Fax>SetUp printers (ik draai Engels, dus ik weet even niet in NL/Be ;))> Kies ‘Voeg toe’ in het dan verschijnende venster, zoek de juiste aansluiting (usb?) en de desbetreffende printerbeschrijving…

succes enzo!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.