7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bkersten

printer aangesloten op mac, printen op windows

Hoi,

Ik heb een HP PSC 2175 printer aangesloten op mijn intel iMac.
    Maar nu wil ik kunnen printen op mijn pc met Windows XP Professional, via het draadloze netwerk.
    Ik maak verbinding met dit netwerk via AirPort.

Ik heb windows, bestands en printerdeling aanstaan op de Mac.
    Ik heb op mijn windows pc geprobeert om een netwerkprinter toe te voegen en vervolgens mijn printer aangeklikt, maar hij geeft dan een melding: ‘Er is een onjuist printerstuurpgrogramma geinstalleerd op de server waarop de printer is aangesloten’. Dit lijkt me raar want ik heb net nog de printer software geinstalleerd want dit had ik eerst niet. Maar nadat ik de software heb geinstalleerd geeft hij die melding weer.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik kan printen op mijn windows pc via een printer die is aangesloten op mijn intel iMac?

B.v.d.

Inactief
    Anoniem

heb je de software ook op je mac staan?

Bijdrager
    darh

Hiervoor moet je Bonjour gebruiken. Die kan je hier voor windows downloaden. Ook moet je in Mac OS X printerdeling aanzetten. Dit doe je via systeemvoorkeuren -> delen -> hier moet je printer deling aanvinken. Nu kan je via je pc als het goed is doormiddel van bonjour je printer vinden.

Bijdrager
    RJ1977

je kan toch ook gewoon je printer op je airport aansluiten en dan kan je met 2 systemen gewoon printen over het airport netwerk zonder je mac aan te hebben staan

Bijdrager
    bkersten

Bedankt darh,
    Maar het is nog niet gelukt.

Als ik dan de wizard bonjour printer start, op mijn windows xp pc en ik selecteer mijn printer die herkend word. Dan vraagt die om iets en daar selecteer ik: ‘Generic / Postscript’. Dan gaat die bestanden kopieren en daarna zegt die: ‘U hebt onvoldoende toegang tot uw computer om verbinding met de geselecteerde printer te maken’.
    Ik ben zelf beheerder op de pc maar ik heb er wel een wachtwoord opstaan maar hier vraagt die ook niet om.

Wat nu?!

Bijdrager
    bkersten

RJ1977, hoe doe je dit? Want ik heb nu mijn internetverbinding (router) via AirPort.

Bijdrager
    bkersten

Sorry, ik heb de beta versie van bonjour gedownload en met deze doet die het wel!
    Allemaal bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.