7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    oost

Printer

Goedemorgen,

Ik sta op het punt een nieuwe printer te gaan kopen. Mijn oog is gevallen op deze:

http://www.office.xerox.com/color-printers/phaser-6120/nlnl.html

Waar ga ik deze voor gebruiken? O.a. voor DTP documenten uit te draaien. Niet voor ‘proef’, maar voor mijzelf. Kleurproeven draai ik ‘buiten-de-deur’.

Het voordeel is dat hij ethernet aankan; hij is Postscript en betaalbaar. Nu heb ik een inkjet (Lexmark) en daar ben ik helemaal klaar mee.

Zijn er mensen op het forum die een vergelijkbare printer hebben en, zoja, wat is jullie ervaring met zo’n printer? De kwaliteit zal naar mijn idee toch veel beter zijn als inkjet.

De toners valen ook wel mee. Rond de 140,- euro per kleur voor groot verbruik; 65 euro voor klein verbruik.

Ik hoor graag jullie bevindingen danwel adviezen.

Remco

Bijdrager
    beammeup

Mooi ding,.. is dat zo’n solid ink geval?
    Toners pakken vaak duurder uit dan je denkt.

Als je de kleine lettertjes leest gaan ze bijna zonder uitzondering uit van een inktbezetting van ± 5% per pagina. Ga je dus volvlakken printer dan kun je het aantal prints van de toners met gemak door 20 delen.

Bijdrager
    oost

is dat zo’n solid ink geval

Geen idee… ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat dat is…

En wat betreft de toners gaan ze uit van een dekking van (!!!) 50%

Remco

Bijdrager
    KarelWillem

Prima dingen, die printers van Xerox. Ik heb echter meer dan erg mijn buik vol van deze firma.
    Bij een printer van toentertijd 14.000 gulden, stopten ze de Mac-ondersteuning na een maand of zes en de support voor de printer na een jaar.

Dankzij de hulp van een ‘handig mannetje’ is er nog een printerdriver gekomen voor OSX, maar dat was zeker niet dankzij de inzet van Xerox.

Maar wél elke maand bellen of alles naar wens was (nee dus!) en of ik nog wat spullen van ze nodig had (nee dus!).

Ik heb mijn onderhoudscontract op eigen kosten een half jaar eerder gestopt. Was helemaal klaar met die mensen.

Laat je echter niet afschrikken. 495 euro is niet te duur en je kunt je daar niet echt een buil aan vallen.

Bijdrager
    scab
    ”oost”

is dat zo’n solid ink geval

Geen idee… ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat dat is…

En wat betreft de toners gaan ze uit van een dekking van (!!!) 50%

Remco

ze gaan uit van 5%…

Bijdrager
    Freek.

Op de studio hebben we een Solid Ink-printer van Xerox. Geen enkel probleem mee, toet t altijd, prima in het netwerk en werkt keurig samen met onze Macjes.
    De laser die jij op het oog hebt lijkt me ook prima. Met Xerox ook goede ervaringen. maar ja, ook nog geen troubles gehad…

Bijdrager
    oost

ze gaan uit van 5%…

Heb je helemaal gelijk in Scab. Ondertussen naar Zoetermeer gereden (50C in de auto!!!); door de file maar een Xerox rijker. Ik heb snel moeten beslissen omdat ik nu even helemaal geen printer meer had.

Hij ziet er goed uit en de testen die ik bij X-Alt heb gedaan stemden mij positief. Netwerk snoer voor nop van X-Alt gekregen….

Remco

ps.: dank voor jullie suggesties.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.