9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    i-frans

Printen z贸nder netwerk configuratie

Hallo,

Ik ben van plan om een iMac met OS X aan te schaffen met daarbij een (zo eenvoudig mogelijke) laserwriter/printer .
    Deze set is voor m’n vader die ik wil laten overstappen van zijn verouderde pc naar een iMac.
    Hij is niet zo piep meer dus lijkt me dit een stuk makkelijker voor ‘m.

Omdat hij niet zo vaak print lijkt mij een 2e hands laserprinter/writer een prima oplossing.
    Gewoon, om zo nu en dan even een documentje uit te printen.

Nu ben ik bijv deze laserwriters tegengekomen voor een schappelijk prijsje :
    Laserwriter 16/600 PS
    Personal laserwriter 320.

Zijn deze perfect werkend te krijgen onder OS X en dan z贸nder netwerk configuratie ?

Tips / advies aan een leek op dit gebied van de do’s and dont’s zijn altijd
    welkom.

Bijdrager
    Esquare

Nee, die oude beestjes kun je eigenlijk alleen via ethernet op een moderne iMac aansluiten (als ze al een ethernetmogelijkheden hebben). En dan hebben we het nog niet over het probleem om aan cartridges te komen.

Doe je pa een lol en koop een goedkoop Brother laserprintertje anno 2006/2007.

Bijdrager
    Turbanus

Nee hoor.

Bijdrager
    Freek.

Dus je bent op zoek naar een fatsoelijke en eenvoudige printer die NIET in een netwerk hoeft te hangen maar uitsluitend rechtstreeks op de iMac van je vader.

Indien ja: doe wat Esquare zegt. Een Brother zww laserprinter die via een USB-stekkertje met de iMac wordt verbonden. Bijvoorbeeld de Brother HL 2030 laserprinter. Voor 鈧 83,= ex btw bij Mail-A-Mac.
    Ik heb zelf onlangs de netwerkvariant gekocht (Brother HL 2070N laserprinter) en die draait hier thuis nu centraal en probleemloos op 3 Macjes en een pc.

Bijdrager
    i-frans

Okay.

Over die Brother HL 2030 had ik hier al vele positieve berichten gelezen.
    Gisteren heb ik dan ook maar even de NL handleiding gedownload om
    even een en ander na te lezen.

Het zal deze dan wel worden denk ik.

Bedankt voor jullie reacties:wink:

Bijdrager
    computer space

Wat is er mis met een ethernetkabel als aansluiting? Helemaal niks hoor!
    Die Laserwriters hang je supersimpel 1op1 aan de mac met een ethernetkabel (cross hoeft niet). Appletalk aanzetten en gaan met die banaan. Geen netwerkinstellingen dus, alleen wel gebruik van TCP/IP kabels.
    Bij printerconfiguratie->toevoegen printer->ip printer kun je zo zien welke uit-de-doos door OSX worden ondersteund.
    Voordeel van die IP printers is dat ze de computer niet belasten zoals een USB geval dat doet. Qua cartridges hoeft het ook geen probleem te zijn. Veel apple’s zijn cartidridge compatible met HP en daar is zat (ook tweedehands) van te krijgen. Een nieuwe laser voor een paar centen lijkt leuk, maar die oude pro-bakken kosten per print veel minder.

Bijdrager
    Esquare

Houd er dan wel rekening mee dat de Personal laserwriter 320 dan afvalt.

Bijdrager
    i-frans
    ”Martiniman”

Die Laserwriters hang je supersimpel 1op1 aan de mac met een ethernetkabel (cross hoeft niet). Appletalk aanzetten en gaan met die banaan. Geen netwerkinstellingen dus, alleen wel gebruik van TCP/IP kabels.

Maar kan dit zonder internetverbinding ?

Bijdrager
    Turbanus

Dat heeft helemaal niks met een internetverbinding te maken. Gewoon een CAT 5 kabel met 2 RJ45 stekkers ofwel een zg patchkabel en je bent er al.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.