16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    dirk_w

Printen via mijn Macje lukt mij echt niet!!

Vraagje maccers,
    Ik weet dat hier wel tig draadjes over zijn, maar ik het lukt mij echt niet!

Ik heb een printer aangesloten op een windows-computer. (in een netwerk)
    Bladeren door gedeelde mappen werkt gewoon, visa-versa.

Wanneer ik de printer toe wil toevoegen in Mac OSX 10.3.8, vindt ie geen printers.
    Via “windows-afdrukken” en ip-adres lukt het ook niet.

(het gaat om een HP Laserjet met seriele aansluiting)

Wie kan mij helpen!?!?

Alvast bedankt.
    Dirk

Bijdrager
    basiel

als je op addprinter klikt hou dan ook alt toets ingedrukt dan kan je optie geavanceerd kiezen en daar neem je samba de exacte syntax van de samba url weet ik niet maar dit zou moeten helpen denk ik.

Bijdrager
    Vin

en hoe kan je kijken wat het samba-adres van de desbetreffende printer is?

Bijdrager
    dirk_w

en hoe kan je kijken wat het samba-adres van de desbetreffende printer is?

What Is My IP?

Maaruh, bij mij lukt het nog steeds niet. Hij kan geen computer vinden als ik het ip-adres invoer.
    Moet ik niet ergens een gebruikersnaam+wachtwoord invoeren?? :roll:

Bijdrager
    Vin

ik denk ook niet dat je het IP adres moet invoeren maar het Smb:// adres……!

Bijdrager
    dirk_w

Ja, dat snap ik… maar dan moet ik dus het interne netwerk-adres gebruiken?
    smb://192.168.1.136 ???

Bijdrager
    Vin

dat weet ik ook niet hoor…..

Bijdrager
    Vin

en die windows pc waar de printer aan hangt, moet ie aanstaan als je iets wilt uitprinten?? Neem aan van wel maar hoop van niet!

Bijdrager
    klaus
    ”sic-one”

en die windows pc waar de printer aan hangt, moet ie aanstaan als je iets wilt uitprinten?? Neem aan van wel maar hoop van niet!

Die moet alleszins aanstaan, hoe zou je anders de printer moeten aansturen die aan die computer hangt?

Makkelijkste is natuurlijk usbprinter op een airport express of zo, hoeft er geen andere computer aan te staan…

Bijdrager
    Vin

dat dacht ik al ja…. enne wat is het adres van die printer?? Gewoon het IP adres van die pc ofzo???

Bijdrager
    JanS
    Bijdrager
    Vin

Bedankt!!!

Bijdrager
    jeroenimo

En mag ik iedereen ook op het CUPS wijzen..
    Dit is de “common unix printing system”

tik in safari of andere browser http://localhost:631 en stel je printer daarmee eens in
    Ik heb al een paar keer printers aan de praat gekregen via deze manier omdat je apple drivers verrot waren

succes

Bijdrager
    Vin

kan je op die manier ook in een andere pc van het netwerk? Ik heb namelijk geen rechten op die pc waarop de printer zit aangesloten.. misschien dat ik t via dat truukje toch kan fixen… ik hoef immers alleen de printer te delen…….

Bijdrager
    jeroenimo
    ”sic-one”

kan je op die manier ook in een andere pc van het netwerk? Ik heb namelijk geen rechten op die pc waarop de printer zit aangesloten.. misschien dat ik t via dat truukje toch kan fixen… ik hoef immers alleen de printer te delen…….

Jazeker dat je over het netwerk kan printen op die manier .
    Het wijst zich vanzelf als je een printer toevoegd

succes J

Bijdrager
    Vin

ja maar die printer is nu dus niet gedeeld…. en daar heb ik wel de rechten voor nodig. Zal ik toch moeten wachten tot m’n pa thuis is zodat ie ff die printer kan delen….

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.