9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kuik

printen via airport express

het werd tijd om mijn printer aan te sluiten op mijn express (epson dx4400), printer gevonden, geselecteerd, nieuwe drivers.
    Maar helaas, via mijn macbook valt er niet te printen, er gebeurt gewoon niks. het meest zure is nog wel dat hij het via Windows wel gewoon doet (bonjour printer wizard). als ik hem direct aansluit aan de macbook via usb dan print hij als een zonnetje.
    help?

het persoon die mij kan vertellen wat ik moet doen is wel echt een koning!

Bijdrager
    dintel

Verwijder eerst al je printers die je niet meer nodig heb. Sluit dan de printer aan op de AE ga naar je macbook en voeg een printer toe geef aan dat hij op je netwerk is dan zoekt de wizard even vindt hij hem klik erop en voeg toe.

Dan zou alles gewoon moeten werken

Bijdrager
    kuik

helaas, er komt dan wel de bekende pop up met daarin:”printer gered” maar er gebeurd niks….
    ik heb ook geprobeert of hij de printer wel kan laten printen als ik de locatiie10.0.0.153 er bij zet, maar daar weer precies het zelfde..???

Bijdrager
    sanders1515

Ik had het ook, voor mij was de oplossing het IP van de netwerkprinter (airport) goed instellen. SUCCES!

Bijdrager
    kuik

en wat heb je dan pcies waar neer gezet?
    ip van printer is neem ik aan 10.0.0.153(bij mij), dat staat bij mijn airport
    dat invullen bij locatie van printer.

of
    op printer toevoegen.
    bonjour printer
    toevoegen

werk niet…..

Bijdrager
    ibobi

Ik had hetzelfde probleem,. Epson DX4450 wel beschikbaar via Time Capsule maar printen ho maar. Het blijkt dat de drivers die geleverd worden niet echt fantastisch werken met 10.5

Hier is de oplossing: installeer de Gutenprint drivers en in 10 sec werkt alles perfect. Na het installeren van de drivers kun je in het voorkeurenpaneel deze driver kiezen.
    http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

Bijdrager
    Kobes

De printerdrivers van Epson geven mij ook echt enorme hoofdpijn. Crashen na elke printopdracht en gebruiken meer dan 100% CPU. Zou Gutenprint hiervoor ook een oplossing kunnen zijn?

Bijdrager
    ibobi

Hoogstwaarschijnlijk wel. De download bevat ook een uninstall, dus je kunt de drivers eenvoudig weer verwijderen als het niet de oplossing is.

Bijdrager
    kuik

geniaal!!!!!!!

U bent een koning!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.