5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    CorP

Printen vanuit Aperture (2)

Ik ben al een poosje bezig om prints te krijgen die overeenkomen met wat op het (gekalibreerde) beeldscherm getoond wordt. Dit probeerde ik met de canon ip5200 en nu met de Canon 9500 mkII. Waar ik voornamelijk tegenaan loop is het volgende: in het printmenu van Aperture kan je kiezen voor een icc profiel voor een bepaald soort papier. Als je dit gedaan hebt en je gaat naar printer-instellingen dan kan je kiezen uit een beperkt aantal papiersoorten, voornamelijk Canon. Hoe kom ik er nu achter welke printer instelling ik nodig heb voor welk papier?? Ik gebruik nu MOAB Lasal Photo luster papier op de printer instelling Photo Paper Plus Semi-gloss. De prints zijn mooi met maar één maar..de print wijkt af in kleur! En ik gebruik on screen proofing… Wie oh wie heeft de oplossing!

m.v.g.
    Cor

Bijdrager
    LeRu

In het printdialiigvenster van Aperture wordt gevraagd het colormanagement in de driver van de printer uit te schakelen:
    /uploads/community/2cf3db8845100748c973cef6560a9566c1080a65_0.png
    Heb je dat geregeld? [Anders heb je twee kapiteins op een schip…]
    groet, Leru

Bijdrager
    McLoe

Met het juiste ICC-profiel moet je heel eind komen. http://moabpaper.com/icc-profiles-downloads/canon/ Lees wel even de instructies.

Bijdrager
    LeRu

Excuseer: Afbeelding hier

Bijdrager
    CorP

dank je wel voor de reacties.
    Leru, ik ben het helemaal met je eens dat je maar één kapitein moet hebben. Daarom zocht ik in het printermenu al naar de icc profielen die ik in de colorsync map had geplaatst (McLoe, dank je wel voor de tip maar dit had ik al gedaan) zodat Aperture en het printerprogramma het zelfde uitgangspunt zouden gebruiken…
    Ik heb mijn printmenu met dat van jou vergeleken maar de instellingen die jij geeft heb ik niet (???), voor de duidelijkheid: ik zit nog in Aperture 2 omdat ik 3 niet kan installeren (ik heb de laatste Powermac dp 2.3.ghz). Ik wil je mijn menu wel laten zien maar weet nog niet hoe een afbeelding ge-upload moet worden. (ben nieuw hier)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.