17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Hybride

printen vanaf windows pc werkt niet naar mac printer

Op de windows pc is de mac printer (PSC750) toegevoegd als netwerkprinter zonder problemen. Er is ook contact met de printer. (status ok)

Als ik nu op de windows pc een printopdracht geef dan gaat dat via de pc printspooler weg naar de mac printer, enkele de printer print niks? Geen error niets. Printen vanaf de Mac zelf gaat goed.

Het lijkt er dus op dat de printopdracht niet goed aankomt bij de MAC printerdriver.

Heeft iemand een suggestie over wat nog te proberen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    klaus

Hybride, ik heb net ditzelfde probleem, ik wacht dus vol ongeduld af op een reactie met een oplossing.

Mijn printer is een Canon Pixma 5000, alle software is op pc geinstalleerd, toevoegen van de printer in het netwerk ging als een zonnetje, printopdrachten tonen hetzelfde fenomeen als het uwe, ze vertrekken, maar komen blijkbaar nooit toe bij de printer.

Ik heb al gedacht dat het ligt aan de werkgroep van pc & mac, dat die verschillend zijn,maar dat zou het toch niet mogen maken aangezien we de printer op zich prima konden sharen en toevoegen op de mac.

Bijdrager
    Turbanus

Wij hebben hier het probleem “andersom” dus… een printer aan een pc, die we wel zien met de mac, maar waar het document nooit aankomt….

Bijdrager
    Hybride

Ben blij dat ik hierin niet alleen ben. Dat het met een andere printer en driver ook gebeurt en ook andersom duidt erop het vermoedelijk niets te maken heeft met de printerdrivers. Dat kunnen we wel uitsluiten.

Dat van de werkgroep naam beaam ik ook, het pad naar mijn printer is \MACHP PSC 750, rechtstreeks naar de printer dus.

Een osx bug?

Bijdrager
    Hybride

Heb de Apple helpdesk gebeld. Mijn HP printer wordt niet ondersteund door OSX en dus kan geen wordt support gegeven worden op dit probleem.

Nou ja zeg… heb ik zo’n aparte printer dan??

Tip voor de potentiele overstappers; Kijk eerst of je randapparatuur wordt ondersteund!!!

Bijdrager
    DJay

Klopt, hij staat ook niet op de supported printers lijst zover ik kan zien:

http://www.apple.com/macosx/upgrade/printers.html

Bijdrager
    klaus
    ”Hybride”

Heb de Apple helpdesk gebeld. Mijn HP printer wordt niet ondersteund door OSX en dus kan geen wordt support gegeven worden op dit probleem.

Lijkt me nogal een simpele manier om een klant af te wimpelen als je niet direct het probleem weet. Printen op je mac zelf lukt wel prima toch he? Enkel het printen vanop de pc lukt niet.

Wel bij mij is het ook zo, en de printer heb ik gewoon gekocht van de apple site, dus ik veronderstel dat die dan zeker wel goed ondersteund wordt, anders verkopen ze die toch niet?

Dus volgens mij kunnen wij de oplossing delen, en is dat van “niet ondersteund” gewoon een potje larie..

Bijdrager
    Hybride

Wacht jij op een oplossing van Apple dan? Heb je hen (ook) om support verzocht aangaande dit probleem?

Bijdrager
    Turbanus

Om deze reden ga ik dus nooit met 2 leveranciers werken. Je loopt altijd het risico van het kluitje naar het riet te worden gestuurd. Maar soms zit je ermee en kan het niet anders. De Laserwriters van Apple waren fantastisch!!!!

Bijdrager
    misterp

heb hier het zelfde probleem. heb een hp psc 1350 gekocht samen met een imac g5. grappig er was toen een actie “koop een mac met deze printer en krijg €99,- terug van apple”.

ben ook een switcher sinds 4 maandjes. Kan wel printen via de mac maar als ik via m’n wintel laptop wil printen gaat het mis, opdracht gaat netjes richting mac maar printjes komen niet uit de printer. Het probleem zvoor zo ver ik het kan zien is dat windows xp aan de printer om drivers vraagt, deze heeft enkel mac driver en geen windows drivers. het oeverigens wel de printer eerst in windows geinstalleerd.

Mijn printer komt niet in de printerlijst op de apple site terug.

heb er nog geen oplossing voor gevonden.

Bijdrager
    Turbanus

Heb zowiezo wel meer kommentaar op dit gebeuren, want ik heb bijvoorbeeld ook een Mac op OS-9 .1 draaien en dan zou je toch ook in het netwerk de seriele printer moeten kunnen kiezen via het netwerk… maar dat is me ook nog niet gelukt.

Bijdrager
    Hybride

Ook ik ben een switcher en moet zeggen tot op heden tevreden.
    Dit probleem is er echter 1 die ik niet had verwacht en vind het erg vervelend.
    Je mag toch eigenlijk aannemen dat printers van gerenomeerde merken die al enkele jaren op de markt zijn perfect worden ondersteund door een modern OS.

De vraag is wie hierop aangesproken kan worden HP of Apple.
    Het lijkt me een gedeelde verantwoordelijkheid.

Bijdrager
    Turbanus

Je kunt net zo goed tegen een muur aanspreken…. je komt daar echt niet doorheen hoor.

Bijdrager
    DJay

Als de printer wel werkt als er direct geprint wordt vanuit OS X dan lijkt het mij geen probleem te zijn met de Apple…..

Tuurlijk is het minder dat Apple niet kan helpen hierbij maar zoals Apple op de printer lijst vermeld:
    …”Some printers may require a 3rd party adapter or print server. “….

Heb je al in de support database gekeken van apple, bijvoorbeeld artikel: 153455…..
    Misschien vind je daar iets terug

Bijdrager
    Turbanus

Ja… maar van sommige printers kun je een driver installen die enkel over de usb-poort werkt.. Als je dezelfde printer dan op een pc aansluit en de pc via netwerk het printwek wilt laten doen, lukt het dus niet….. Andere drivers niet beschikbaar… en wat dan dus?

Bijdrager
    TonE

@Djay:
    Om die reden heb ik al jaren Pcmaclan op de pc draaien en is volgens mij nog steeds de enige afdoende oplossing om 100% bi-directioneel in een gemixed netwerk te kunnen printen.
    En via ghostscript ook met non postscript printers.

Bijdrager
    DJay

Dat is inderdaad een goede optie, was ik zelf nog niet opgekomen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.