9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wi51

printen os X en alleen OS 9 driver beschikbaar

vraagje van een nieuwe mac gebruiker en weet dus nog niet zoveel. Ik werk met OS 10.3.5 en wil een Kodak 8650 PS (postscript) printer gebruiken, Deze heeft alleen een postsccript driver voor classic. Hoe kan ik deze printer gebruiken met software die onder OS X werkt? Of kan dit helemaal niet?

Wil

Bijdrager
    Deskman

Ik ken de printer niet, maar in principe kun je elke postscript printer gebruiken. Je moet alleen de PPD er voor zien te vinden die je driver (Laserjet of Laserwriter) vertelt wat de pinter voor ’n mogelijkheden heeft. Als je ‘m onder OS9 hebt ge├»nstalleerd dan kun je waarschijnlijk deze PPD ook wel gebruiken voor de OSX driver.
    Ik weet alleen zo gauw niet waar je de PPD’s in OSX hebt zitten… Als ik op .PPD zoek kom ik wel op erg veel verschillende plaatsen uit…

Bijdrager
    vhbart

Op de betreffende website staat dit:

* Note:
    An export module is not available for Mac OSX systems. Select the “Raster Driver” link to obtain a general purpose “raster” driver for Mac OS 10.2.6 systems as an alternative to the export module.

Ook ik ken het toestel niet, maar als je via die site wat rondneust vind je misschien daar meer nuttige info?

Bijdrager
    wi51

uiteraard heb ik op de kodak site gezocht naar nieuwe drivers. De printer kan ook in rastermode en dan kan je alleen foto’s printen vanuit adobe photoshop en daar hebben ze wel een OS X driver voor ontwikkeld. Maar ik heb de postscript mode nodig.

Wil

Bijdrager
    ScubaMac

er zijn uitstekende unix drivers voor heel veel printers. Mij heeft gimp print en hhijs drivers (samen met ghostscrips al menig maal uit de brand geholpen. instalatie is mischien even iets lastiger, maar de kwaliteit van de driver weegt daar zeker tegenop.

http://www.linuxprinting.org/macosx/

succes

Bijdrager
    wi51

daar ga ik zeker kijken, maar ik heb inmiddels ook door dat mijn usb naar parallel kabel niet werkt. Er zit alleen een driver voor windows bij en bij bestelling heb ik duidelijk aangegeven dat het voor G5 moest zijn.

Wil

Bijdrager
    Fugazzi

Hallo, Ik kamp ongeveer met hetzelfde probleem. Ik heb hier een G4 van de laatste generatie en een Apple Laserwriter 8500 (uit1998) Heb de driver van de Applesite gehaald, de meest recente lijkt me maar krijg ‘m met geen mogelijkheid aktief.
    Bibliotheek> printers>printerbeschrijvingen. Systeemvoorkeuren >afdrukken/faxen>configureer printers> voeg toe ???
    Ik kom er niet uit. het bestandje heet ‘LaserWriter 8500 PPD v1.2’ en dateert van 1999.
    zoe er een moeten zijn voor OSX? Zoja waar te vinden?

Bijdrager
    Deskman

De PPD zit gewoon in OSX ingebouwd voor deze (en andere Apple printers).

Je moet hem waarschijnlijk bij het toevoegen zoeken onder de AppleTalk instellingen.

Inactief
    Anoniem

- Launch the Printer Setup Utility (found in /Applications/Utilities/ by default)

– Add a new printer as shown above

Dus Macintosh HD -> Programma’s -> Hulpprogramma’s -> Printerconfiguratie, klik op “Voeg toe” en dan doen zoals Deskman zei.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.