16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    ricvdl

printen op mac

Beste lezer,

Sinds ik mijn HP printer heb aangesloten, kan hij wel printen, maar overal waar ik cmd+p in druk om te printen zie ik een waarschuwing(zie afbeelding). Ik snap niet waar dit van komt, ik kan het ook nergens terug zien. De printer print volledig, cartridges zijn vol en nieuw.

De printer heb ik toegevoegd via bonjour en IP(met de juiste driver) en allebei geven ze het zelfde aan.

Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    ricvdl

In de HP Utility is ook niks van deze waarschuwing terug te vinden

Bijdrager
    Koezel

Misschien kijk ik niet goed maar wat is de waarschuwing?

Bijdrager
    ricvdl

Je ziet bij de eerste afbeelding een ‘!’ naast HP Deskjet. Ik neem aan dat het een waarschuwing is.

Ik heb nog op de web interface gekeken maar daar kan ik ook niks terug vinden, waarom die een ! krijgt voor de naam van de printer.

Bijdrager
    Beech

Misschien moet je “Deel printer in netwerk” aanvinken ?

Bijdrager
    essiw

Druk eens op “open afdrukwachtrij” en laat daar een screenshot van zien:) vaak komt dat icoontje om een probleem die daar vermeld is (het stopzetten van afdrukken wat eerder gebeurd is bijvoorbeeld)

Bijdrager
    ricvdl

@beech ik heb dat geprobeerd maar heeft niet geholpen

@essiw

Zijn geen opdrachten in de queue

Bijdrager
    ricvdl

@essiw het valt me nu op dat ik het ook in de taakbalk zie die waarschuwing symbol(zie onder)

Bijdrager
    ricvdl

Dit haal ik overigens uit de console als ik klik op printer -> fout log bestand. Hij zegt printer in gebruik, maar door wat ik ben de enigste die de printer gebruik.

Bijdrager
    macmaus

Heb een soortgelijke melding ook gehad, bleek dat ik een printopdracht had gegeven voordat de printer aanstond. Vervolgens printte hij wel, maar bleef het waarschuwings-icoontje zichtbaar. Maar je geeft aan dat je de printer via Bonjour én IP hebt aangesloten? Is de printer in het netwerk aangesloten of rechtstreeks aan je werkstation?

Bijdrager
    essiw

In dat geval zou ik de printer verwijderen (bij de mac instellingen) en opnieuw toevoegen

Bijdrager
    ricvdl

Nee, de printer is geinstalleerd als een netwerk printer.

@essiw Heb ik ook geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen.

Bijdrager
    MacKevin11

Statisch of dynamisch IP?

Moderator
    Night

Iedereen klaagt erover en niemand heeft een oplossing (zie ook diverse topic op de HP website). Ik vrees dat een kwestie is van “leren leven met”.
    De nige oplossing die ik voorbij zag komen was een software update. Maarja, als je de laatste versie hebt valt er weinig te updaten, hè.

PS, het uitroepteken staat er bij mij ook al sinds jaar en dag bij.

Bijdrager
    YoupLotgerink

Ik heb het ook bij mijn Epson Stylus printer. Gelukkig print die wel zonder problemen. Zoals hierboven ook wordt gezegd, updaten kan de oplossing bieden. Zou dan in jou geval de website en versies goed in de gaten houden zodat het misschien opgelost kan worden;)

Bijdrager
    ricvdl

bedankt voor de reacties!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.