12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    joshi

printen op briefpapier

Ik heb briefpapier laten drukken met aan de bovenkant een gekleurde balk. Precies zoals ik het wil hebben.

Nu wil ik een brief printen op dit briefpapier, maar nu ‘ziet’ de printer deze bovenste balk niet en begint hij pas te printen op het witte gedeelte. Hierdoor komt het de informatie te laag op de pagina en vindt de printer dat het papier een onbekend formaat heeft.

Ik heb al een workaround geprobeerd door de informatie iets hoger te plaatsen. Dit werkt soms, maar ik krijg nog steeds veel errors vanwege de gekleurde balk.

Mijn printer is een HP officejet 6500.
    Is dit op te lossen of heb ik gewoon de verkeerde printer?

Bijdrager
    MichMich

De helpdesk van HP kan je hiermee verder helpen…

Bijdrager
    Chorro

Ik vermoed dat dit een instelling is, ik zou alleen geen oplossing voor je weten. Ik heb dezelfde printer en zelden print ik op briefpapier maar dat gaat altijd goed.

Bijdrager
    mowat

Misschien is je bovenmarge in je afdrukinstellingen te ruim ingesteld? Soms is dat standaard op 2 of 3 cm.
    Die kan je echter tot een kleinere waarde instellen.

Bijdrager
    Little Idiot

Een printer “ziet” helemaal niks. Wat druk je af? en met welk prgramma? klik op afdrukken en kijk naar je instellingen. De printmarge; waar je printer niet kan printen, is de bepalende factor. daar buiten kan jouw printer NIET printen. Kijk bij afdrukken maar in het venster en zie wat je printer kan. Bij sommige kan je schalen en de tekst wat naar buiten manoevreren, maar nooit buiten de marge.

Bijdrager
    joshi

Ik maak afdrukken met Open Office, maar ook met indesign geeft hetzelfde probleem.
    Het is niet dat de bovenste balk niet beprint kan worden. Op wit papier is deze ruimte beprinten geen probleem. Als tekst 8 cm van de bovenkant van het document is geplaatst, dan wordt de tekst op het briefpapier op 8 cm + de hoogte van de balk (4cm) = 12 cm geprint.

Ik dacht inderdaad ook dat een printer niets ziet.

Moderator
    Poezenbeest

Het kan zijn dat er ook een lichtsensor in de printer zit, zoals gezegd moet je dat even bij HP navragen.

Ik zou eerlijk gezegd eens gaan kijken of je ergens in de printinstellingen kan roteren, als je 180° kan roteren en dan je papier ook omdraait, dan zou een en ander opgelost moeten zijn.

Een andere oplossing is om uit te vinden waar de sensor zit en dan een geel post-itje over die hoek heen te plakken, dat ziet de printer gewoon als papier en dan vindt hij het weer helemaal goed. Ik vermoed dat een post-itje over de linkerbovenhoek al genoeg op gaat lossen.

Ik heb dit probleem met een kopieermachine van een klant gehad die op transparant papier werkte. Die machines kunnen wel degelijk wat zien…

Bijdrager
    joshi

Ik heb mijn vraag ook bij HP neergelegd. Ik zal jullie het antwoord niet onthouden:

“Aan de hand van uw bericht moet ik u tot mijn spijt mededelen dat er geen mogelijkheid is om het afdrukken op het voorbedrukte gedeelte te laten starten. In de printer is een optische sensor aanwezig die via de reflectie detecteert waar het papier begint. Een voorbedrukt deel levert niet de verwachtte reflectie op en daardoor begint het toestel later met de afdruk op dergelijk papier. Tot mijn spijt kan deze sensor niet worden uitgeschakeld. Mijn oprechte excuses voor het eventuele ongemak.”

Hiermee lijkt mijn vraag dus opgelost, ik heb de verkeerde printer…
    Het is natuurlijk te gek voor woorden.

Overigens gaf een post-it op de linkerbovenhoek een papier storing. (En ja, rechts ook)

Bijdrager
    Lutjemac

Te gek voor woorden, daar ben ik het roerend mee eens. Maar dan nog vind ik dat HP dat op moet lossen via een software update!! Of een kosteloze omruiling met een andere gelijkwaardige printer zonder die rare sensor.

Want onderstaande kan natuurlijk niet.
    Tot mijn spijt kan deze sensor niet worden uitgeschakeld. Mijn oprechte excuses voor het eventuele ongemak.”

mvg Lutjemac

Bijdrager
    Little Idiot

Shit. Toch een printer die kan zien. Altijd al rotdingen Gevonden hp, te veel Microsoft achtig , ze willen te veel voor jou beslissen. Epson is minder lastig.

Bijdrager
    joshi

Ik ga een andere printer aanschaffen.

Heeft Epson (bijvoorbeeld Epson Stylus Office BX305F of Epson Stylus Office BX925FWD) geen optische sensor voor het papier?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ik even snel op de website van Epson kijk naar die printers vind ik niks over optische sensors, maar misschien dat het een goed idee is om eerst navraag te doen bij een verkoper ervan — vraag die eventueel om een test te doen met je briefpapier. (Willen ze daar niet aan beginnen, dan wijs je ze er fijntjes op dat dan iemand anders je geld gaat krijgen ;))

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.