6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    spw70

printen naar Windows usb printer

Ik heb eerder al een gelijkaardige configuratie zoals hieronder gehad die altijd gewerkt heeft. Pc is echter weg geweest voor herstelling is opnieuw geïnstalleerd waardoor ik vanaf nul moet beginnen. :slant:

1 Pc (windows vista), 1 printer (HP laserprinter) die via USB is aangesloten op die PC. Bedoeling is om van twee mac’s (os x.6) te kunnen printer naar deze printer. Probleem is niet om de printer te vinden en toe te voegen op de macs, dat lukt. Ik meld mij op de pc aan met de user en het wachtwoord van een beheerder die alles zou moeten kunnen. Toevoegen is geen probleem maar zodra ik ga printer vraag hij mij opnieuw de user en het wachtwoord, als ik die dan in geeft kan ik printer. Dit herhaalt zich alleen voor elk printje dat ik maak. Telkens moet ik die user en het wachtwoord opnieuw invullen. Ook als ik markeer dat hij dit moet onthouden.

Nog is voor alle duidelijkheid dat dit altijd gewerkt heeft in het verleden. Vandaar dat ik niet meteen bereid ben om de situatie om te gooien en de printer aan één van de mac’s te hangen en dan met pc naar daar probeer te printen. Dat is mijn plan B moest ik hier geen bruikbare reactie vinden.:grin:

Bijdrager
    johnkeates

Welke versie en editie van windows?

Bijdrager
    xpa

Welk apparaat vraagt steeds opnieuw het wachtwoord? De PC of de Mac? En dan op beide Macs of maar op één? Als het de Mac is, kun je eens proberen in de Keychain (Sleutelhanger) het bewaarde wachtwoord weg te gooien. Opnieuw printen, gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, bewaren aanvinken, printen.

Nog ‘ns printen en dan zou-ie niet om een wachtwoord moeten vragen.

Een andere, veel betere oplossing om de HP Laserprinter aan drie computers te hangen, is met een printserver. Daar zijn er vele van, maar ik heb net gister mijn bejaarde Brother HL-1430 aangesloten met een printserver van Longshine, te koop bij VEDT in Tilburg (NL).

Grote voordelen: printer hoeft niet meer in de buurt van de PC/Macs te staan, PC hoeft niet meer aan te staan, één keer instellen en nooit meer naar omkijken. Nadeel: kost wel €35,-

Bijdrager
    spw70

Het zijn de mac’s die steeds om het wachtwoord vragen, verwijderen in de sleutelhanger en opnieuw proberen is blijkbaar geen oplossing. 35 euro is niet veel maar wel als je weet dat het gewoon zonder dat bakje moet kunnen.:sad:

Bijdrager
    spw70

Welke versie en editie van windows?

Zoals vermeld Vista..

Bijdrager
    johnkeates

Windows Vista Starter 32-bits NL OEM zonder service packs? Of Windows Vista Ultimate Retail x64 met SP2? Een wereld van verschil he;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.