7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    seeyousiep

Printen naar USB printserver lukt niet OSX Tiger

Hi
    Ik heb een Freecom FSG-3 Storage gateway aan geschaft en mijn Epson Stylus Pro 4000 erop aangesloten om via de USB poort te printen. Nu kan ik via een in het netwerk geplaatse PC met XP (:( )
    wel printen maar op mijn PB met Tiger kan de printer niet eens gevonden worden.
    Het netwerk bestaat deels uit Airport.

vast bedankt

S

Bijdrager
    HSL

met een airport express kan het wel,
    blijkbaar werkt het de freecom gewoon niet goed.

:)

Bijdrager
    seeyousiep

Ja oke maar dan moet ik en een lange kabel naar mijn airport leggen en een interface voor de printerkopen of de aansluiting van mijn airtunes naar versterker onnodig lang maken ?
    De USB server leek mij een aardige oplossing

Bijdrager
    Matt-le-Boss

ik heb een belkin printerserver.. je kon de printer installeren door een wizard van een cd’tje te draaien, maar deze was natuurlijk alleen geschikt voor windows..
    daarom moest ik zelf maar uitvinden hoe ik het voor elkaar kreeg:

als je bij “systeemvoorkeuren –> afdrukken en faxen” op het plustekentje drukt kan je een nieuwe printer toevoegen. dan kun je een ip-printer toevoegen.
    ik heb deze instellingen gekozen, daarmee werkte het bij mij, ik hoop dat dit voor jou ook werkt

wel moet je zelf kijken wat het adres is van je printer,
    het adres van mijn printerserver is 192.168.1.100, maar die van mij is aangesloten op een router, jij gebruikt jouw apparaat waarschijnlijk ook als router..
    ik kon in de webconfiguratie van de printerserver zien dat de usb poort werd doorgelinkt naar poort 9100, bij jou is dat misschien ook anders.

ps.: let op dat je de printer eerst werkend hebt op je mac, gewoon via usb!
    ps2.: je kunt ook nog je printertype selecteren in de lijst, waar nu ‘Algemene PostScript printer’ staat

Bijdrager
    seeyousiep

Dank je Matt

Maar ook dit lukt niet. Overigens zie ik in jou schermafbeelding staan dat de afdruk via postscriptprinter de echte driver overschrijft waardoor je de printer niet optimaal kut gebruiken.
    Ik heb inmiddels al allerlei opties geprobeert (de aansluiting rechtstreeks op de printer via USB werkt wel goed) maar op de een of andere manier kan ik de routing naar die USB poort 192.168.1.1:9100 niet rond krijgen.

Bijdrager
    Matt-le-Boss

nee,.. je moet ook niet letterlijk dat adres gebruiken, sorry dat dat niet duidelijk was… je moet in de handleiding of in de webconfiguratie van je apparaat opzoeken welk adres je moet gebruiken, dit is anders dan mijn adres..!

als je dat weet, kun je dat invoeren.. waarschijnlijk is het adres van het apparaat 192.168.1.1 (standaard ingesteld) je kunt dan bij het configureren het adres 192.168.1.1:9100 invoeren, tenzij het adres van je gateway anders is.

ik denk dat het er zo uit gaat zien, vervang wel het ‘algemene postscript printer’ door de naam van jou eigen printer!

Bijdrager
    seeyousiep

Hi Matt
    Ik heb inderdaad de instellingen van mijn eigen Gateway ingesteld en de hostname gebruikt
    de FSG heeft als hostname “FSG” en het IP adres is bij mij een vast IP 192. 168.1.1 en de poort is 9100
    Sorry dat ik effe niet weet hoe je schermafbeeldingen invoegd :? maar ik deed het zoals je schreef.
    Maar op de een of de andere manier marcheert dat ding gewoon effe nie met onze boezemvriend.
    :apple: ondanks het logo op de kartonnen verpakking. Ik ga morgen die jongens van die helpdesk gewoon bellen :evil: en dan halen ze dat logo er wel af :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.