3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexie

Printen naar PDF zonder witrand

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om te printen naar PDF zonder witrand. Ik heb een document in Word gemaakt op A3 formaat en wil deze uiteindelijk gaan uitprinten op SRA3 waarop ik de witrand weg kan snijden. Weet iemand hoe ik een A3 PDF kan aanleveren zonder witrand? Alvast bedankt!

Bijdrager
    jeneverstoker

Ik neem aan dat je vanuit Word direct naar PDF print? In dat geval kan je proberen om in je Word-document alle marges op nul te zetten zodat de hele pagina wordt gebruikt. Het “print resultaat” wellicht afhankelijk van de geinstalleerde (gewone) printer. Deskjet-achtigen kunnen meestal niet printen op de laatste -pakweg- 1,5 cm van een vel. Bij een printopdracht kan de applicatie dan met een melding komen dat het document niet op de pagina past of dat het ‘geschaald’ wordt zodat het wel past. Laserprinters hebben daar -voorzover ik ze ken- geen last van en printen netjes middenop.
    Er is een ander ding wat je nog moet uitproberen: of de PDF die je maakt via de printdialoog van Word daadwerkelijk op de juiste maat wordt afgedrukt of iets kleiner.
    Dat laatste viel me op toen vanuit mijn tekstverwerker een document afdrukte naar PDF met een grote afbeelding. Die PDF was -na afdrukken- kleiner dan de opgegeven maten. Dezelfde afbeelding vanuit Photoshop “opslaan als ‘Photoshop PDF’ leverde wel de correcte maat op.
    Enige ‘trial & error’ is dus nodig om te zien of het gewenste resultaat te bereiken is…

Bijdrager
    Lexie

Volgens mij is het gelukt met de marges in word. Morgen proberen uit te draaien op SRA3. Heel erg bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.