3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Fl@bber

Printen met powerbook via airport in windows, adsl & router

Ik heb een vraagje.
    Ik heb thuis een adsletje en een router, aan de router zit een pc, met hieraan een printer.
    Ook zit er een airport express aan de router en hiermee is mijn powerbook verbonden.
    Nu zou ik graat willen printen vanaf mijn powerbook via airport express en tegelijkertijd ook met mijn pc. Ik neem aan dat het mogelijk is maar hoe?

Is er iemand die weet hoe ik dit aan moet pakken?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Roeland

Je kunt je USB printer op de Airport Express aansluiten, zodat deze te bereiken is voor elke computer in het lokale netwerk. Dit scenario staat beschreven in de Airport Express installatiehandleiding, voor zowel Mac als Windows computers.

Op je PowerBook hoef je in Printerconfiguratie eigenlijk alleen maar aan te geven dat het een Rendezvous printer is.

De Windows configuratie kan echter nog een stuk makkelijker door op je Windows PC Rendezvous voor Windows te installeren. Als je je printer op de Airport Express heb aangesloten, kun je met de Rendezvous Printer Wizard door slechts een paar klikken je Airport Express printer in Windows correct aanmaken.

(Op beide computers is het overigens aan te bevelen ook de laatste printer stuurprogramma’s te installeren om van alle print-mogelijkheden gebruik te kunnen maken.)

Ciao,
    Roeland.

Bijdrager
    The – DDD

Zie ook mijn reply in deze thread: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44122

Je zult je Airport namelijk ook goed in moeten stellen. Anders schermt de Airport de printer en je powerbook af voor alles wat verder aan je ADSL router hangt. Het afschermen van internet doet je ADSL router al.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.