8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Reneenyvonne

Printen met Open Office 2.1

Ik heb al een tijdje Open Office draaien naar volle tevredenheid. Echter het printen lukt me nog niet. Er komt wel een vel uit de printer maar het is blanco. Het printersymbool komt ook niet in de taskbar te staan. Wat wel werkt is het eerst exporteren als PDF-file en dan via voorvertoning uitprinten. Is echter een beetje omslachtig. Ik heb al gekeken op de site van Open Office.org maar kon het daar ook niet vinden. Ik draai Mac OSX 10.4.10 op een Intel I mac.
    Alvast bedankt voor de moeite.

Bijdrager
    geerth

Wat voor printer is het? Heeft enkel OpenOffice dit euvel?

Bijdrager
    Reneenyvonne

Het is een Canon S520.
    Alleen Open Office geeft dit probleem, aan de printer is verder niet veel in te stellen. Kan zijn dat het iets te maken heeft met X11 geloof ik. Tenminste heb ik ooit ergens gelezen.

Bijdrager
    geerth
    ”Ren√©enyvonne”

Het is een Canon S520.
    Alleen Open Office geeft dit probleem, aan de printer is verder niet veel in te stellen. Kan zijn dat het iets te maken heeft met X11 geloof ik. Tenminste heb ik ooit ergens gelezen.

Jap, klopt. Die S520 is een simpele PCL ink-jet printer die werkt met het CUPS systeem in osx en geen Post-Script. Ik had hier vroeger ook reeds een probleem mee maar had toen geen oplossing gevonden. Je kan hier even lezen wij zij ervan denken…

Bijdrager
    Reneenyvonne

Thanks voor de informatie, lijkt me redelijk hopeloos. Klopt dat als ik een printer koop die postscript kan printen dat het dan opgelost is of is het niet zo simpel.

Bijdrager
    geerth
    ”Ren√©enyvonne”

Thanks voor de informatie, lijkt me redelijk hopeloos. Klopt dat als ik een printer koop die postscript kan printen dat het dan opgelost is of is het niet zo simpel.

Zou voor 90% toch moeten lukken inderdaad. Maar PS-printers zijn meestal redelijk prijzig en daar alleen al voor – als je tenminste niet professioneel met grafische zaken bezig bent- zou je de moeite doen om dat bestandje even naar pdf om te zetten en dan te printen…

Bijdrager
    Reneenyvonne

Ok lijkt me duidelijk, is inderdaad simpeler om het even om te zetten.
    Bedankt voor de informatie

Bijdrager
    Peett-

Als het aan X11 ligt kun je ook NeoOffice gebruiken. Dit lijkt op OpenOffice, maar draait zonder X11.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.