14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    egmond

Printen met leopard

ik heb gezocht maar niet echt antwoord gekregen…
    Ik heb een HP psc 1210 printer en krijg het onder leopard niet voor elkaar om draadloos te printen met airport..
    Heeft iemand daar een oplossing voor?

Bijdrager
    maxim22

heb je die hp printer software voor mac gedownload?

Bijdrager
    egmond

Ja volgens hun eigen site is er voor leopard geen driver apart te downloaden omdat die standaard meegeleverd zou zijn bij leopard.
    Dat is ook wel zo als ik hem gedraad aan de computer hang, maar draadloos vindt ie ineens geen besturingsbestand meer….

Bijdrager
    Xcode

Is de printer wel verbonden met het netwerk? Dus zit er wel een ethernetkabel in de printer?

Bijdrager
    egmond

Printer is verbonden met airport express
    Computer ziet m wel, maar vindt er geen driver bij.
    Gedraad vindt hij de driver wel

Bijdrager
    iVOO

ik heb ook een probleem met een hp printer.
    hp photosmart c6380
    Deze zou draadloos moeten zijn, maar geen van de macs kan draadloos verbinden.

imac met ethernet kabel op router –> printer draadloos –> werkt
    imac draadloos op router –> printer met ethernet kabel aan router –> werkt
    printer met ethernet kabel aan imac –> werkt
    printer met usb aan imac –> werkt

Maar waar we ‘m voor gekocht hebben; imac draadloos en printer draadloos werkt NIET. Printer wordt herkend, printopdracht wordt verzonden, maar er komt NIETS uit de printer rollen.:x

Hetzelfde probleem heb ik met m’n macbook.

Het allerergste is dat onze windhoos xp computer zonder problemen functioneert en dat het dus volgens hp, die overigens een bijzonder SLECHTE service bieden op dit gebied, het aan OSX ligt .

Als ik bovenstaande verhaal zo lees ligt het volgens mij aan hp, tenminste dat hoop ik eigenlijk… :oops: anders ben ik voor niets zo trots op m’n mekjes…daar zal het toch niet aan liggen :innocent: :wink:

succes met de hp helpdesk, vraag om een “callback”, dan bellen ze jou en kost het je niet zoveel.:evil:

Bijdrager
    Gryffoer

ik heb ook een probleem voor te printen onder OSX, op een Samsung ML2250. Ik vind daar geen driver van. Weet iemand mss waar deze te vinden is? Dankuwel

Bijdrager
    egmond

Ik wordt steeds minder blij met leopard.
    netwerken die niet echt lekker met Tiger samengaan, printer problemen, allerlei programma conflicten……
    maar dit ter zijde:D

Bijdrager
    Mandarijntje

Ik heb inderdaad exact hetzelfde. En wordt er nu onderhand wel moe van.
    Een tijdje geleden heb ik er al een topic over gemaakt: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1836324#1836324
    Maar ik zit nog steeds met dit probleem. Als mijn printer aangesloten is op de usb werkt het prima. En zodra ik over het netwerk wil printen lukt dit dus niet omdat hij geen driver kan vinden. Waardeloos.

Bijdrager
    bartje

Ik had ook dit probleem met de HP All In One PSC 1402 aan een Airport Express.

Deze printer werd gewoon via Bonjour gevonden, maar er werden geen drivers geselecteerd. De goede drivers stonden ook niet in de lijst. Terwijl ik wel alle HP drivers en software geinstalleerd had.

Na wat speurwerk op internet kwam ik erachter dat het ook via de optie in Afdrukken en faxen: IP -> ‘HP Jetdirect – Socket' werkt. (Zie screenshot). Natuurlijk kan je dan alleen maar printen. Scannen etc. heb ik nog niet uitgevonden;)

Zorg wel dat je daarvoor eerst de werkende stukjes software erbij installeert:

http://www.openprinting.org/download/printdriver/macosx/foomatic-rip-2008-01-30.dmg
    Foomatic RIP
    ”The Foomatic-RIP package installs the necessary core runtime components (the foomatic-RIP CUPS filter and the foomatic-gswrapper) to enable printing with Foomatic machinery in Mac OS X.”

http://www.openprinting.org/download/printdriver/macosx/hpijs-2.8.12-ub.dmg
    HPIJS drivers
    ”The hpijs package includes version 2.8.12 of the hpijs driver and PPDs for over 700 compatible printing devices. This package requires, but does not include Foomatic-RIP and Ghostscript for Mac OS X.”

http://www.openprinting.org/download/printdriver/macosx/gplgs-8.63-ub.dmg
    Ghostscript for Mac OS X 10.5.x
    ”GPL Ghostscript 8.63 is an open-source PostScript interpreter that includes integrated support for the CUPS printing system in Mac OS X. It is the replacement for ESP Ghostscript.”

[size=9:b28786b343]bron: http://www.linuxfoundation.org/en/OpenPrinting/MacOSX/hpijs[/size:b28786b343]

Bijdrager
    iVOO

:o Hij doet ‘t…:o
    Ik heb bovenstaande instructies opgevolgd, naam van mijn netwerk ingevuld bij ‘locatie’ en toen deed ie het ineens.:D

wow, ik was al vanaf september 2008 hiermee bezig

ME HAPPY:lol:

Bijdrager
    bartje

Gelukkig. Ik hoopte iemand hiermee wel te kunnen helpen. Het heeft mij immers ook geholpen:)

Bijdrager
    bartje

Via Bonjour kan je ook de foomatic drivers gebruiken! Het hoeft (bij mij) niet per se via HP jetdirect.

Bijdrager
    palahala

Bij de installatie van een Canon Pixma iP4000R moest ik expliciet de firewall openzetten om het installatieprogramma de printer te laten vinden. Die firewall moet bij die Canon ook openstaan om via de Canon Printer Utility iets over bijvoorbeeld de hoeveelheid inkt te zeggen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.