5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Peejee

printen met deskjet gaat fout

goede avond,

Ik heb ’n oude hp deskjet 895cxi, maar die doet het nog steeds prima (de beste printer die ik ooit gekocht heb, hij heeft al m’n recentere printers tot nu toe al overleefd)

Maar nu de miserie:

Wanneer ik de printer op m’n macbook aansluit wordt hij automatisch door mac geinstalleerd, maar…

Wanneer ik nu op afdrukken klik print hij af maar de letters zijn veel te groot, daardoor lopen de lijnen over in elkaar en is m’n afdruk dus steevast onbruikbaar.

Ik downloadde ook reeds de printerdrivers van de hp site maar de problemen blijven.

Er is ook nog ’n 2de probleem: na elke printtaak moet ik m’n printer uitzetten en weer aanzetten: de printer geeft de melding ‘closing printer connection’ maar blijft daar hangen.
    Wanneer ik de printer terug aan zet is de eerste pagina die de printer print eentje met chinese letterkes op

Hoe krijg ik dit probleem de wereld uit?

Ik hoop op ’n spoedige oplossing (heb stage en moet veel printen, maar door het uitvallen van m’n officejet moet ik nu op deze printer terugvallen)

dank bij voorbaat!

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”Peejee”

Wanneer ik de printer op m’n macbook aansluit wordt hij automatisch door mac geinstalleerd, maar… Wanneer ik nu op afdrukken klik print hij af maar de letters zijn veel te groot, daardoor lopen de lijnen over in elkaar en is m’n afdruk dus steevast onbruikbaar.
    Ik downloadde ook reeds de printerdrivers van de hp site maar de problemen blijven.

Dit probleem lijkt erg op hetgeen ik met mijn Deskjet 840C had. Op een iBook onder OSX 10.3.9 deed die het als een zonnetje. Toen de iBook werd vervangen door een Macbook met OSX 10.4.x werd de printer prima herkend, maar had ik bij printen hetzelfde probleem als jij beschrijft. Een echte oplossing heb ik niet kunnen vinden maar wat hier wel goed gaat is het printen van tekst op de hoogste kwaliteit (dus niet op de ‘normale’ kwaliteit die de driver standaard gebruikt of de concept modus). Kies kwaliteit ‘Best’ en het de afdruk gaat weliswaar trager maar de letters komen er goed uit. Ik hoop dat dit voor jou ook goed werkt! Het andere probleem dat je beschrijft ben ik niet tegen gekomen dus daar heb ik geen suggestie voor. Succes!

Hans

PS: kijk ook even naar dit draadje http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=95861
    Daarin kreeg ik de gouden tip over hoe de nieuwe instelling als standaard instelling te bewaren.

Bijdrager
    Peejee

Bedankt dat is wel ‘ns het proberen waard.

Ik zit mij af te vragen of het niet kan liggen aan iets lettertype achtigs. zou het kunnen dat ik eerst zoiets van ms true lettertype types moet installeren ofzo voor ‘k goed kan afprinten?

Indien er zoiets is, hoe en waar kan ik dat dan installeren?

grtz

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”Peejee”

Ik zit mij af te vragen of het niet kan liggen aan iets lettertype achtigs. zou het kunnen dat ik eerst zoiets van ms true lettertype types moet installeren ofzo voor ‘k goed kan afprinten?
    grtz

Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Ik heb destijds gecontroleerd of ik de laatste printerdriver had voor mijn printer en dat was inderdaad het geval. Zit gewoon in OSX. Met dezelfde driver onder 10.3.9 op m’n iBook was er geen probleem. Wel onder 10.4.8 op de Macbook. Ik denk eigenlijk dat er toch iets in OSX / de driver is aangepast waarbij men er voor het gemak van uit is gegaan dat die oudere printers toch niet meer worden gebruikt….
    Hoe dan ook: ik ben blij dat mijn oude 840C nog steeds goed werkt als ik maar op beste kwaliteit print. Dat printen gaat dan wel aanzienlijk langzamer, maar da’s beter dan een nieuwe printer moeten kopen.

Hans

Bijdrager
    Peejee

Ik heb vandaag m’n nieuwe printer besteld, ’n kleurenlaser van oki met 3 jaar waarborg, maar hij komt pas over 2 weken op de markt. In tussentijd modder ik voort met mijn huidige machientje.

Hartelijk bedankt trouwens, het ‘beste resolutie’ tipje werkt wel degelijk! Alleen nog steeds die ambetante chinese pagina die afgedrukt wordt voor hij begint te printen en het moeten herstarten van de printer na een printtaak blijft onomzeilbaar.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.