2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    mikedewolf

Printen met de HP DJ 130 NR vanuit InDesign

Beste allen, als newbie hier op het forum stel ik wellicht een vraag die al de revue is gepasseerd en hopelijk is dit het juiste forum voor min vraag. Ik kom niet uit het volgende:
    Sinds kort hebben wij op het werk een HP Designjet 130nr staan. Alles op de cd geïnstalleerd en op dat vlak werkt alles. Echter: vanuit inDesign komen de print er zwaar belabberd uit: kleuren kloppen niet én de modus kan niet van RGB in CMYK gezet worden. Nu denk ik dat dit alles te maken heeft met het niet hebben van een RIP. Maar hoe vreemd is een printer met CMYK +2 extra, inktpatronen , opmaak in cmyk en hiertussen een conversie van CMYk naar RGB naar CMYK??? Ik zit inmiddels al 2 dagen op de site van HP en zie ondertussen door de printers het bos niet meer.
    Enfin, HP heeft een aantal profielen bijgeleverd en ik hoop dat er iemand is die mij met dit euvel kan helpen. Ofwel: wat zijn de beste instellingen om een fatsoenlijke print te maken – die de kleur ook écht benaderd.

Hoor graag een reactie. Dank!

Mike

Bijdrager
    Blieper

Werkt het vanuit Photoshop of Illustrator wel goed dan?

Hoe print ie verder vanuit een ander programma?

Zoals ik het nu lezen kan is het alleen vanuit Indesign. Welke versie? CS3 ?

Hoe is je kleurbeheer?

Ik denk dat je zo 123 niet de vraag kunt stellen je zult eerst een wat betere workflow moeten beschrijven hoe en wat je precies doet…
    :wink:

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.