7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    1962guitarman

Printen lukt niet

Ik draai os 10.4.8 en loop tegen een printprobleem aan. Vanuit de diverse programma’s zoals Mail, Safari, Adresboek etc. kan ik niet meer printen. Ik had dit probleem al met een HP-printer die ik maar verhuisd heb naar zolder waar ie mooi dienst doet voor een andere Mac. Vandaag maar een All-in-one aangeschaft van Canon, blijkt ie hetzelfde te doen. Vanuit genoemde programma’s krijg ik de melding dat er zich een fout heeft voorgedaan bij het afdrukken. Tevens kan ik geen docuemnten meer openen in Photoshop CS zolang ik de printer aangesloten heb staan -> “kon uw verzoek niet uitvoeren wegens een programmafout”. Dit had ik bij de HP-printer ook. En scannen vanuit Photoshop lukt ook niet.
    In het bijgeleverde programma Photostudio lukt scannen en printen wel. Zijn er eventueel preferences die ik ergens moet opschonen en zo ja, welke?:?

aanvulling: Indien ik “bewaar als PDF” kies in het printvenster krijg ik dezelfde melding als bij het printen-> “er heeft zich een fout voorgedaan bij het afdrukken”

Bijdrager
    Esquare
    Bijdrager
    1962guitarman

Dank je voor je reactie Esquare, maar dat programmaatje heb ik al eerder uitgeprobeerd bij mijn oude printer en toen hielp het niet. Mijn trialperiode is afgelopen, dus kan het nu niet zomaar even weer proberen…

Bijdrager
    Esquare

Dan even een nieuw gebruikersaccount aanmaken en kijken of het dan beter werkt.

Bijdrager
    1962guitarman

Heb ik al geprobeerd, werkt niet…

Bijdrager
    Esquare

OK, dan zit het probleem blijkbaar op systeemniveau. Je kunt dan gaan prutsen, maar waarschijnlijk gaat het sneller als je met de Archive&Install-optie je systeem opnieuw installeert.

Bijdrager
    1962guitarman

Ik heb inderdaad het systeem maar geherinstalleerd en alles loopt nu gesmeerd… ::)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.