8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Remcotje

Printen loopt vast

Hallo,

Omdat ze me op Appletips nog niet echt hebben geholpen vraag ik jullie nu raad.
    Op 10.9 Mavericks heb ik last van een print probleem, als ik wil afdrukken via Druk af of CMD + P dan loopt de gehele applicatie vast, na een minuut of 2 doet hij het weer en geeft hij aan dat er geen verbinding mogelijk is met de server afp://10.0.1.7 maar die adres staat nergens een PRAM helpt ook niet.

Dit is in Word, Safari ect maar niet in Mail. Het ligt dus ergens waar ik het niet kan vinden.
    Heb ook me vraag gesteld op Appletips maar ook die konden nog niet echt helpen http://www.appletips.nl/genius/discussion/371/printen-loopt-vast-bij-elk-programma#.Up5BupGYC0s

Foto van het probleem wat ik krijg na enkele minuten:

daarna loopt alles weer vast en kan ik niks dan dan forceren

Bijdrager
    bbqwerty

Kan je misschien de printer opnieuw installeren?
    Ik zou niet weten waarom het dan al vast loopt op de plek die jij zegt, maar het is misschien een oplossing.

Probeer ook even een nieuw (test) account aan te maken, heb je daarin ook de problemen?

Bijdrager
    Remcotje

Printer al meerdere keren verwijderd, alles gedaan. Test account nog niet dit kan ik proberen morgenochtend.
    Dit is erg maar echt erg vervelend want printen duurt zo uren…

Bijdrager
    belfortmac

Heb je software van je printer geinstalleerd, zo ja verwijder deze eens en installeer hem eens zonder software.

Bijdrager
    Mister Blobby

Omdat deze printer via het netwerk verbinding maakt met uw printer wordt een ‘taal’ gebruikt om met de printer te communiceren. Deze taal heet TCP/IP. Er is kennis van TCP/IP noodzakelijk om verbinding te kunnen leggen met deze printer, mocht u er geen verstand van hebben dan is herinstallatie van de software een mogelijkheid. Daar hebben de sprekers hier voorafgaand al over gehad.

Ondanks dat wil ik u toch een alternatief aanbieden.

1. Start het hulpprogramma: “Netwerkhulpprogramma”
    2. Netwerkhulpprogramma: Kies uit de kop van netwerkhulpprogramma voor “ping”
    3. Netwerkhulpprogramma: Voor het adres in waarop de printer probeert verbinding te maken, Dat is: 10.0.1.7x
    Opmerking: mogelijk moet u ‘x’ vervangen door een cijfer
    4. Netwerkhulpprogramma: Kies zodra u het adres hebt in gevuld, voor de knop “ping”
    Opmerking: er wordt gecontroleerd of er kan worden gecommuniceerd met dit adres.

U zult in het veld eronder iets soortgelijks waarnemen als dit:

ping is gestart…

PING 8.8.4.4 (8.8.4.4): 56 data bytes
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=0 ttl=48 time=13.906 ms
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=1 ttl=46 time=12.858 ms
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=2 ttl=48 time=11.907 ms
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=3 ttl=48 time=15.208 ms
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=4 ttl=48 time=13.411 ms
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=5 ttl=48 time=12.436 ms
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=6 ttl=46 time=13.602 ms
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=7 ttl=48 time=13.028 ms
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=8 ttl=48 time=12.230 ms
    64 bytes from 8.8.4.4: icmp_seq=9 ttl=48 time=13.355 ms

— 8.8.4.4 ping statistics —
    10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 11.907/13.194/15.208/0.900 ms

Is dat het geval: dan kan er worden gecommuniceerd

Ziet u iets anders zoals dit:

ping is gestart…

PING 192.168.1.1 (192.168.1.1): 56 data bytes
    Request timeout for icmp_seq 0
    Request timeout for icmp_seq 1
    Request timeout for icmp_seq 2
    Request timeout for icmp_seq 3
    Request timeout for icmp_seq 4
    Request timeout for icmp_seq 5
    Request timeout for icmp_seq 6
    Request timeout for icmp_seq 7
    Request timeout for icmp_seq 8

— 192.168.1.1 ping statistics —
    10 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss

Dan was communicatie NIET mogelijk: het veroorzaakt dat uw Mac niet kan printen.

Edit: Vouten

Bijdrager
    Mister Blobby

Ter kennisgeving:

Het herstellen van uw PRAM heeft in dit geval NIETS te maken met uw printerproblemen

Bijdrager
    belfortmac

@MisterBlobby

Proberen wat ik zegt is echt de moeite waard, en als het werkt veel makkelijker.
    Tenminste als er printer software geinstalleerd is.

Bijdrager
    Mister Blobby

@Daalhofmac

Ja.’ Tuurlijk. Dat staat niet ter discussie. ik geef les aan senioren. Maar enige kennis van zake is -vind ik- wel vereist. Vaak beseffen mensen niet dat er verplicht software noodzakelijk is om apparatuur werkend te krijgen op een Mac. Door het ontbreken van dit besef zal je opmerking “het verwijderen van de printer software” bij sommigen geen bellen doen rinkelen. Krijg je bij Windows (referentiekader) nog een dialoogvenster, bij Mac werkt het ‘gewoon’: als gevolg is het besef van software er niet. De opmerking van PRAM zappen wijst daarop!

Ik ben het met je eens dat mijn methodiek moeilijk is te begrijpen en vereist dat mensen kennis hebben van TCP/IP. Maar dat is een kwestie van uitleggen en begripsvermogen ontwikkelen aan de andere kant.

Toevoeging achteraf:

Veel mensen beseffen zich niet dat zij _voorafgaand_ aan de upgrade naar een nieuw besturingssysteem, zich moeten afvragen of zij mogelijk ook van software pakketten die zij hebben gekocht updates noodzakelijk zijn om alles te kunnen laten werken. Desondanks dat installeren zij een nieuw OS om vervolgens te ontdekken van hun lievelings programma niet werkt en zij zich berooid voelen als dat financiële gevolgen heeft.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.